فونیکسریمکسبهتام

افزایش سرمایه‌گذاری تویوتا و فولکس واگن در دنیای فناوری

عصر خودرو- تویوتا و فولکس واگن با نگاه به آینده ای که فناوری محور است، سرمایه گذاری در شرکتهای فناوری نو پا را افزایش دادند.

افزایش سرمایه‌گذاری تویوتا و فولکس واگن در دنیای فناوری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این دو خودروساز بزرگ اعلام کردند سرمایه گذاری در شرکتهای فناوری نو پا که روی تغییر تجربه سفر با خودرو کار می‌کنند را افزایش می‌دهند. تویوتا اعلام کرد با شرکت اوبر پیمان همکاری بسته و سرمایه گذاری فاش نشده‌ای در این شرکت انجام داده است.

    برنامه محبوب Gett در اروپا هم اعلام کرد با فولکس واگن همکاری می‌کند و این خودروساز 300 میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده است.

    پیمانهای همکاری مذکور جدیدترین مورد در اتحاد میان شرکتهای فناوری و خودروسازان سنتی هستند که تلاش می‌کنند با تغییر و تحولات وفق پیدا کنند. خودروسازان به مدت چند دهه سرگرم ساخت خودروهای بزرگتر و قدرتمندتر برای فروش بیشتر بودند اما شرکتهای نو پا مانند اوبر و لیفت و شرکتهای فناوری مانند گوگل و تسلا این آهنگ را تغییر داده اند.

    این شرکتها که در سیلیکون والی مستقر هستند، در چند سال گذشته به روند طراحی خودروهای خودران، خودروهای برقی و خدمات اشتراک خودرو سرعت بخشیده اند.

    خودروسازان نسبت به این فناوریها و پتانسیل آنها برای داشتن سفر راحت و ارزان بدون داشتن خودرو یا حتی آشنایی به رانندگی نگرانی فزاینده ای پیدا کرده اند.

    در بعضی از شهرهای آمریکا مردم ترجیح می‌دهند به جای داشتن خودرو از خدمات تاکسی اینترنتی مانند اوبر استفاده کنند که با استفاده از تلفن هوشمند و شرکتهای اشتراک خودرو مانند "زیپ کار" قابل دسترس هستند. به واقعیت پیوستن خودروهای خودران به شرکتهایی مانند اوبر امکان می‌دهد ناوگانی از خودروهای بدون راننده داشته باشند که 24 ساعته فعالیت کرده و هزینه خدمات جابجایی مسافر را کمتر می‌کنند.

    اگرچه خدمات جدید تاثیر چندانی در آمار فروش خودروها نداشته است با اینهمه شرکتهای خودروسازی در شرکتهایی مانند اوبر سرمایه گذاری می‌کنند تا از غافله عقب نمانند. جنرال موتورز با هدف طراحی شبکه‌های خودروهای خودران، در ماه ژانویه 500 میلیون دلار در برنامه اشتراک خودروی لیفت سرمایه گذاری کرد. فورد موتور هم در حال تبدیل مقر مرکزی خود در دیربورن میشیگان به یک مجموعه ای از ساختمانهای سبز مشابه شرکتهای فناوری بزرگ است.

    فیات کرایسلر و گوگل هم چند هفته قبل برای تست ناوگانی از مینی ونهای بدون راننده توافق کردند. هر دو شرکت ب ام و و مرسدس بنز خدمات جابجایی مسافر را راه اندازی کرده اند.

    حتی سایر شرکتهای فناوری که چندان با خودرو ارتباطی ندارند وارد عرصه خدمات جابجایی مسافر می‌شوند. اپل سرگرم کار روی یک پروژه خودروی اختصاصی است و ماه جاری اعلام کرد در شرکت خدمات تاکسی چینی "دیدی چوشینگ" که رقابت شدیدی با اوبر دارد یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. پدیده خدمات تاکسی آنلاین در چین فراگیر شده و اوبر در بیش از 30 شهر چینی فعالیت دارد و قصد دارد فعالیتش را تا پایان امسال به 100 شهر گسترش دهد. شرکت دیدی هم در بیش از 300 شهر کوچک و بزرگ در چین فعالیت می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو