فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۶۱۰»

سهم ۷۸ درصد خودروهای دیزل در آلودگی هوای تهران

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه ۷۸ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به وسایل نقلیه دیزلی در حال تردد در شهر است، گفت: نصب اجباری فیلتر دوده از اول مهرماه امسال بر روی اتوبوس ها و کامیون ها گامی موثر برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران است.

سهم ۷۸ درصد خودروهای دیزل در آلودگی هوای تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، وحید حسینی با اشاره به اهمیت نصب فیلتر دوده بر روی وسایل نقلیه دیزلی افزود: یک فیلتر دوده استاندارد، قابلیت حذف دود سیاه، ذرات معلق بسیار ریز، اکسیدهای فلزی خطرناک ناشی از سایش موتور و هیدروکربن‌ها را از داخل اگزوز دیزل دارد.
    وی ادامه داد: با نصب فیلتر دوده بر روی یک خودرو دیزل این اطمینان حاصل می شود که تا پایان عمر آن اتوبوس و یا کامیون دیگر در جاده ها و شهرها موجب آلودگی هوا نخواهد شد.
    حسینی گفت: بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با عنوان «سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران بر مبنای سال 1392»، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون مهمترین آلاینده شهر تهران است که کامیون ها و اتوبوس‌های در حال تردد در تهران، سهم 78 درصدی دارند.
    وی تصریح کرد: براساس مصوبه هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال ‌93، از پاییز سال گذشته نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزل نو اجباری بود اما با پیشنهاد خودروسازان مبنی بر انجام کارهای تحقیق و توسعه‌ای در این زمینه این مصوبه از مهر امسال عملیاتی می شود.
    حسینی گفت: طبق این مصوبه تمام خودروهای دیزلی وارداتی و همچنین خودروسازان داخلی مکلف هستند از مهرماه امسال خودروهای دیزلی خود را مجهز به فیلتر دوده کنند.
    وی با بیان اینکه در دو سال گذشته سازمان حفاظت محیط زیست و دولت مطالعات با ارزشی در زمینه استفاده از استاندارد یورو 6 برای اجرا در کشور انجام داده اند، افزود: اگرچه زیرساخت‌های اجرای استانداردهای روز اروپا و جهان در حوزه محیط زیست نظیر کیفیت سوخت، معاینه فنی و کیفیت خودروسازی هنوز فراهم نشده اما بومی‌سازی برخی شاخص‌ها مانند اجرای مصوبه نصب فیلترهای دوده برای ارتقای سلامت شهروندان گامی موثر در کاهش آلودگی هوا محسوب می شود.
    وی با اشاره به اینکه نباید محصولات دیزلی فاقد فیلتر دوده به ایران وارد شوند، اظهار کرد: ما در شرایطی به سوی اجباری شدن نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزلی می رویم که هنوز برخی خودروسازان خارجی قصد مقابله با مصوبه الزام نصب فیلتر دوده را دارند که باید دستگاه های نظارتی فعالیت دقیقتری در این زمینه داشته باشند.
    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: پلیس راهور اعلام آمادگی کرده که از تاریخ تعیین شده پلاک‌گذاری خودروهای دیزلی فاقد فیلتر دوده انجام نخواهد شد و این اقدام اهمیت بسیاری در اجرایی شدن مصوبه هیات دولت دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو