فونیکسریمکسبهتام

۱۲ هزار دستگاه X۵ و X۶ فراخوان می شوند

ب ام و هم گرفتار معضل تاکاتا شد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی ب ام و ۱۲۰ هزار دستگاه از خودروهای خود را در آمریکا به دلیل نقص ایربگهای شرکت تاکاتا فرامی خواند.

ب ام و هم گرفتار معضل تاکاتا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، یک منبع آگاه در ب ام و گزارش داد که این فراخوان شامل خودروهای اس یو وی X5، X6 ساخت سالهای 2006 تا 2011 است.

    ب ام و هنوز به طور رسمی درباره این موضوع اظهارنظر نکرده است.

    پیشتر در روز جمعه هشت خودروساز بزرگ جهانی که ب ام و جزو آنها نبود اعلام کردند که در حال فراخوان بیش از 12 میلیون دستگاه خودرو در آمریکا به دلیل عیب در ایربگهای تاکاتا هستند.

    شرکت ژاپنی تاکاتا این ماه با فراخوان 40 میلیون ایربگ معیوب دیگر تا سال 2019 موافقت کرد. اقدامی که دامنه فراخوان این ایربگ ها را به 17 خودروساز خواهد رساند.

    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

    نیترات آمونیوم ماده ای است که بویژه در نواحی مرطوب در با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.

    کلود والکر دادستان کل جزایر ویرجین در بیانیه ای اعلام کرد که حدود هفت هزار دستگاه خودرو مجهز به ایربگ تاکاتا در این منطقه وجود دارند.

    والکر افزود: هر کدام از این خودروها دارای بمب ساعتی هستند که زیر فرمان آنها یا داشبورد خودرو کار گذاشته شده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم