فونیکسریمکسبهتام

معاون نعمت‌زاده اعلام کرد:

پیش‌فروش خودرو بدون اجازه دولت ممنوع شد

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت از ممنوعیت پیش‌فروش خودرو بدون اجازه دولت خبر داد و گفت: سود مشارکت خریدار در پیش‌فروش‌ها نباید کمتر از سود بانکی باشد.

پیش‌فروش خودرو بدون اجازه دولت ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمود نوابی گفت: براساس ابلاغیه دولت، پیش‌فروش خودرو بدون اجازه وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوع است و هر خودروسازی که قرار باشد خودروهای تولیدی خود را پیش‌فروش کند، باید حتما مجوزهای لازم را از این وزارتخانه کسب کرده باشد، در غیر این صورت متخلف شناخته می‌شود، این در شرایطی است که بر خلاف گذشته، خودروسازان حق ندارند بیش از 50 درصد قیمت یک خودرو را بابت پیش‌فروش از مشتریان دریافت نمایند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودروسازان باید زمان تحویل خودرو را به دقت اعلام کرده و تلاش کنند که راس موعد مقرر، خودروهای فروخته شده را به مردم تحویل دهند، این در حالی است که به ازای هر روز تاخری، جرایمی به خودروسازان تعلق می‌گیرد که باید به مردم پرداخت کنند.

    وی تصریح کرد: دولت در مورد ارائه سود پیش‌فروش خودروسازان به مردم نیز تکلیف را مشخص کرده و بر این اساس، حداقل سود پیش‌فروش خودرو برای تحویل در 9 ماه آینده، همان سودی خواهد بود که بانک‌ها به سپرده‌های مردم می‌پردازند در حالی که در گذشته این چنین نبود و علاوه بر اینکه خودرو به موقع به مشتری تحویل داده نمی‌شد، سود مشارکت تعیین شده نیز بسیار پایین‌تر از بانک‌ها بود.

    به گفته نوابی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به دقت بر روی اجرایی شدن آئین‌نامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ضوابط ابلاغی از سوی دولت نظارت دارد و اجازه تخلف در فروش و پیش‌فروش خودرو را نمی‌دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو