فونیکسریمکسبهتام

اتوبوس و مترو ۱۴ خرداد در تهران رایگان است

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تمهیدات مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی را برای پوشش مراسم ارتحال امام خمینی (ره) تشریح کرد.

اتوبوس و مترو ۱۴ خرداد در تهران رایگان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصرایارن، مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برای پوشش مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، گفت:‌ در حوزه خدمات ناوگان ریلی (مترو) از صبح روز 14 خرداد ماه تمام خدمات در خط یک و مسیرهای منتهی به سه ایستگاه شاهد، حرم و شهرری به صورت رایگان خواهد بود.

    وی با بیان اینکه متروی تهران در روز مراسم از ساعت 5:30 صبح تا پایان مراسم به زائران خدمات ارائه می‌دهد، گفت: در شب ارتحال (13 خرداد) نیز مترو در هر 30 دقیقه مسافران را به سه ایستگاه شاهد، شهرری و حرم مطهر به صورت رایگان جابجا می‌کند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به حجم مسافر نسبت به تقویت خدمات ناوگان ریلی اقدام خواهد شد، ادامه داد: در صورتیکه حجم مسافران مترو افزایش یابد و لزوم افزایش تعداد قطارها احساس شود مدیریت شهری آمادگی دارد که توان خود را به چند برابر افزایش دهد تا زائران به حرم مطهر منتقل شوند.

    خدمات‌دهی اتوبوس‌ها از 6 صبح 14 خرداد

    تشکری هاشمی در ادامه درباره اقدامات شرکت اتوبوسرانی برای روز ارتحال امام (ره) با بیان اینکه از ساعت 6 صبح اتوبوس‌های پایتخت از 41 مبداء خدمات رایگان به زائران ارائه خواهند کرد، گفت: اتوبوس‌ها در میادینی همچون میدان امام حسین (ع)، چهارراه اشراق، فلکه اول تهرانپارس، میدان خراسان، پایانه خاوران، میدان کلاهدوز، پایانه شهیدمحلاتی، میدان 13 آبان، میدان رسالت، میدان سپاه، میدان نبوت، میدان امامت، شهرک فرهنگیان، شهرک محلاتی، ازگل، چیذر، بلوار ارتش، لویزان، بازار دوم نازی‌آباد، میدان جدیدی، جوادیه، خزانه، میدان انقلاب، شهرک والفجر، میدان ولیعصر(عج)، سعادت‌آباد، فلکه دوم صادقیه، جنت‌آباد، شهران، اکباتان، شهرک باقری، شهرک حضرت ولیعصر(عج)، یافت‌آباد، شادآباد، تهرانسر، میدان شهرری، خانی‌آباد، فلکه‌های اول، دوم و سوم دولت‌آباد آماده خدمت‌رسانی هستند.

    وی با بیان اینکه اتوبوس‌ها به صورت رایگان و بدون توقف نسبت به جابجایی زائران اقدام خواهند کرد، گفت: اتوبوس‌ها پس از اتمام مراسم نیز زائران را به صورت رایگان به مبادی اولیه باز خواهند گرداند و به دلیل تقارن نماز جمعه با مراسم ارتحال امام خمینی (ره) تعدادی اتوبوس نیز پیش‌بینی شده تا زائرانی که قصد شرکت در نماز جمعه را دارند به محل برگزاری نماز منتقل کنند.

    اختصاص 150 دستگاه ون برای جابجایی مسافران

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص تمهیدات تاکسیرانی برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) نیز گفت: 150 دستگاه تاکسی ون برای پوشش مراسم ارتحال امام خمینی پیش‌بینی شده که از چهار محور اقدام به جابجایی رایگان زائران از محدوده بهشت زهرا (س) تا محل برگزاری مراسم خواهند کرد.

    وی افزود: تاکسی‌ها در محورهای درب اصلی بهشت زهرا، پل شهید صنیع‌خانی، سه راه باقرشهر و بلوار سعادت مستقر خواهند شد.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه در ستاد گمشدگان نیز سازمان تاکسیرانی 50 دستگاه تاکسی در نظر گرفته تا نسبت به جابجایی شهروندان گمشده از جمله کودکان و سالمندان اقدام کند، گفت: همچنین اقدامات لازم به منظور نصب تابلوهای راهنما در محورهای منتهی به حرم انجام شده است.

    نصب تابلوهای راهنمایی و جانمایی 20هزار پارکینگ

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص جانمایی پارکینگ برای استقرار اتوبوس‌های شرکت واحد و اتوبوس‌هایی که اقدام به جابجایی زائران شهرستانی کرده‌اند، گفت: بیش از 20 هزار فضای پارک خودرو در نظر گرفته شده است. همچنین از شهر آفتاب 100 دستگاه خودروی برقی برای جابجایی افرادی که توانایی لازم را ندارند به صحن حرم منتقل شده تا افراد کم توان با این وسیله به محل برگزاری مراسم برسند.

    وی افزود: امیدواریم طی هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راهنمایی و رانندگی بتوانیم به مانند هر سال مراسمی باشکوه برگزار کنیم.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو