فونیکسریمکسبهتام

چرا جاده‌های فارس رکوردار قربانیان تصادف رانندگی است؟

سفر در جاده‌های مرگ

عصر خودرو- سالانه حدود ۱۰۰۰ نفر از هموطنان قربانی جاده‌ها و حوادث رانندگی در تعطیلات نوروزی می‌شوند و تمام تمهیدات نیز سبب کاسته شدن از این آمار نمی‌شود.

سفر در جاده‌های مرگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در ایام نوروز امسال (25 اسفند94 الی 15 فروردین95) 967 نفر در حوادث  رانندگی کشته شده‌اندکه این تعداد  نسبت به متوسط روزانه ایام مشابه در سال گذشته یک نفر، معادل یک دهم درصد کاهش یافته است.

    در نوروز امسال 68.9 درصد کشته های حوادث رانندگی مربوط به جاده های برون شهری (666 نفر)، 21.3 درصد در راه های درون شهری (206 نفر)،9.3 درصد در جاده های خاکی- روستایی (90 نفر) و محل تصادف نیم درصد موارد (5 نفر) نا معلوم بوده است.

    همچنین تعداد  متوفیان تصادف در جاده های برون شهری 3.9 درصد و درون شهری 2.4 درصد کاهش یافته و در جاده های  خاکی-روستایی 50 درصد افزایش یافته است.

    *بیشترین کشته ها در روز 7 فروردین

    بر اساس این گزارش  بیشترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای 7 فروردین (72 نفر)، پنج فروردین(65 نفر) و 27 اسفند(60 نفر) وکمترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای چهاردهم فروردین (23 نفر) و 15 فروردین (32 نفر) رخ داده اند.

    *بیشترین تلفات در استان فارس و کمترین در ایلام

    استان‌های فارس( 86  نفر)و خوزستان(69 نفر) بیشترین و استان‌های زنجان (6 نفر) و ایلام (9 نفر) کمترین تعداد کشته های ناشی از تصادف را  داشته اند. بیشترین  درصد افزایش در مرگ های ناشی از تصادفات مربوط به ایام نوروزامسال نسبت به سال گذشته در استان‌های بوشهر(175درصد) و گلستان(125 درصد) و بیشترین کاهش مربوط به استان‌های زنجان (71.4 درصد) و ایلام  (40 درصد) بوده است.

    *بیش از 70 درصد کشته مرد هستند

    این بررسی نشان می دهد که 71.4  درصد از کشته های ناشی ازحوادث رانندگی مرد و 28.6 درصد زن بوده اند. از لحاظ تحصیلی 23.5 درصد بیسواد، 49.4 درصد دارای تحصیلات کمتر از دیپلم، 15.5 درصد دیپلمه، 10 درصد بالاتر از دیپلم و 1.5 درصد نامعلوم بوده است.
    بیسترین تلفات در گروه سنی 18 تا 29 ساله‌ها از لحاظ سنی 12.2  درصد افراد 10 سال و کمتر،6 درصد 17-11 سال، 28.5 درصد 29-18 سال،27.1درصد 49-30 سال و 25.8درصد کشته های تصادفات 50 سال به بالا داشته اند.

    *968 قربانی در نوروز گذشته

    در حالی در نوروز 39-94 تعداد 968 نفر از هموطنان جان باختن که جاده‌های استان فارس بااز هم بیشترین قربانی را به خود اختصاص داده بودند.

    در این جاده‌های مرگبار 93 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و امسال نیز 86 نفر در این جاده‌ها به کام مرگ رفتند.

    اما در نوروز 92-93 این استان خوزستان بود که رکوددار کشته‌ها در حوادث رانندگی با 94 مورد به شمار می رفت، رکودی که سال بعد به 60 مورد کاهش یافت. در این سال جاده‌های استان فارس باز دیگر 93 نفر از هموطنان را قربانی کرد تا به عنوان مرگبارترین جاده‌های کشور شناخته شود.

    *نیازمند اقدام مسئولان

    در حالی جاده‌های استان فارس خطرناکترین جاده‌ها هستند که در این چند سال مسئولان برای کاهش تلفات در این استان اقدام ویژه‌ای انجام نداده‌اند.

    آمار 86 کشته در نوروز امسال و 93 کشته در 2 نوروز گذشته در کنار آمار سالانه مرگ در تصادفات نشان می دهد که همچنان این جاده‌ها در حال گرفتن قربانی هستند و هیچ کاری در آنجا صورت نگرفته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو