فونیکسریمکسبهتام

در گفت‌وگو با معاون فروش سایپا مطرح شد

رکود از سایپا رو برگرداند

عصر خودرو- شورای رقابت پس از دو سال مقاومت در برابر درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت، اقدام به تصویب افزایش قیمت خودرو کرد؛ افزایشی که بسیار کمتر از درخواست خودروسازان بود.

رکود از سایپا رو برگرداند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، ولی در حال حاضر با گذشت حدود 10 روز از صدور اجازه افزایش قیمت، دو خودروساز بزرگ کشور برای اعمال این تغییرات دست دست کرده و برخی این رفتار را ناشی از شرایط رکودی بازار می‌دانند. اما حالا رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش سایپا می‌گوید که نه‌تنها از رکود خبری نیست بلکه پیش‌فروش این شرکت نسبت به سال گذشته3/5 برابر شده است. با او در همین زمینه گفت‌وگو کرده‌ایم.رکود از سایپا رو برگرداند

    چرا هنوز گروه خودروسازی سایپا اقدام به افزایش قیمت محصولات خود نکرده است؟

    هرگونه افزایش قیمت خودرو در اختیار هیأت‌مدیره شرکت و براساس پیشنهاد ستاد راهبردی فروش گروه خودروسازی سایپا صورت می‌گیرد. به این صورت که اطلاعات بازار، رقبا، میزان عرضه و تقاضا، بازارهای موازی سرمایه نظیر مسکن و بورس، رصد و جمع‌بندی می‌شود و براین اساس مصوبه‌ای تهیه شده و به هیأت‌مدیره فرستاده می‌شود. اکنون ما در حال طی این فرآیند هستیم تا به این نقطه برسیم که چه خودرویی، چه میزان و به چه نحوی شامل افزایش قیمت شود.

    برخی تعلل در افزایش قیمت را از سوی شما ناشی از رفتار رکودی بازار می‌دانند، آیا به همین دلیل است که طی این فرآیند طولانی شد؟

    ابتدا باید رکود را تعریف کنیم. با توجه به اینکه پیش‌فروش خودروهای ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر شده است و حدود 140 هزار دستگاه خودرو پیش‌فروش کرده‌ایم و از سوی دیگر تولید گروه خودروسازی سایپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد کرده است، بنابراین ما رکودی احساس نمی‌کنیم که براساس آن رفتار کنیم.

    پس در گروه خودروسازی سایپا رکودی وجود ندارد؟

    بله، ما رکودی را لمس نمی‌کنیم اما درموضوع فروش خودروهای دست دوم رکود وجود دارد، یعنی نمایشگاه‌داران با رکود مواجه هستند.

    یعنی متقاضیان خرید خودروهای دست دوم به سمت خرید خودروی صفر آمده‌اند؟

    دقیقا، زیرا روش‌های فروش ما به‌گونه‌ای شده که اکنون مردم می‌توانند با همان بودجه خرید خودروهای دست دوم، خودروی صفر خریداری کنند. بنابراین یک شیف تقاضا صورت گرفته است که بر همین اساس یک طرف قضیه که نمایشگاه‌داران هستند، می‌گویند با رکود مواجهند و طرف دیگر که خودروسازان هستند با رونق مواجه شده‌اند.

    با این اوصاف به‌زودی خودروهای سایپا افزایش قیمت خواهند داشت؟

    ما باید منتظر مصوبه هیأت‌مدیره باشیم که براساس آن میزان و نحوه افزایش قیمت مشخص خواهد شد.

    وزارت صنعت امسال رشد 35 درصدی را برای تولید خودرو پیش‌بینی کرده است، با توجه به روندی که اکنون شما از آن یاد می‌کنید، گروه خودروسازی سایپا می‌تواند سهم خود را در این پیش‌بینی ادا کند؟

    حرکت ما براساس همین برنامه است. میزان رشد ما از فروردین‌ماه تا خردادماه دو برابر شده و افزایش رشد خوبی داشته‌ایم. همچنین برنامه روزانه ما براین اساس است که به عدد مورد نظر وزارت صنعت برسیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو