فونیکسریمکسبهتام

حال بازار سهام خودرویی‌ها خوب شد

عصر خودرو- تجدید ساختار مالی خودروسازان فرآیند زمان‌بری است زیرا دارایی‌هایی که در ۴۰، ۵۰ سال گذشته در این گروه خریداری شده باید به ارزش روز و ارزش جاری آنها تجدید ارزیابی شده و در نهایت به سرمایه این شرکت‌ها افزوده شود.

حال بازار سهام خودرویی‌ها خوب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، امروز چنانچه بحث حضور سرمایه‌گذار خارجی در صنعت خودرو به درازا کشیده و تا حدودی داستان آن طولانی شده به موضوع تجدید ارزیابی‌ها بازمی‌گردد که باید هرچه سریع‌تر انجام شود تا به ارزش منصفانه دارایی‌ها نزدیک شده و در نهایت این گروه بتواند وارد چانه‌زنی برای شراکت با خارجی‌ها شود. متاسفانه بازار سرمایه همواره حالت عجولانه‌ای داشته و تمایل دارد که همه چیز در یکی دو هفته تمام شود و در آخر بحث افزایش سرمایه اتفاق بیفتد. در این شرایط بازار سرمایه همیشه دچار تلاطم‌های مثبت و منفی است اما با توجه به اینکه گروه خودرو و ساخت قطعات همواره کانون توجه سرمایه‌گذاران خارجی و حتی دولت به دلیل بحث اشتغال بوده است بعید به نظر می‌رسد که این صنعت به این زودی‌ها دلیلی برای افت قیمت داشته باشد. هر چند همواره نیم نگاه مثبت و منفی به بازار سرمایه وجود دارد اما دیدگاه بلندمدت سهام شرکت‌های خودرویی با توجه به اقدامات دولت و موضوع سرمایه‌گذار خارجی نگاه مثبتی است که این نگاه مثبت به هر صورت روزی اتفاق خواهد افتاد اما همه این اتفاق‌های مثبت به فرآیند و زمان ورود سرمایه‌گذار خارجی بازمی‌گردد. هر چند سهامداران تمایل دارند که شاهد اخبار مثبت در گروه خودرویی باشند اما این اخبار بلندمدت که بحث سرمایه‌گذاری خارجی و ورود محصولات جدید است همگی جزو فرآیندهای حداقل یکی دو ساله بوده و این در حالی است که از هم‌اکنون قیمت سهام‌های خودرویی در حال تعدیل است اما به طور حتم تمام قیمت‌ها در مدت یکی دو روز تعدیل نخواهد شد. با وجود نوسانات مثبت و منفی همچنان بالاترین حجم و ارزش معاملات بازار، سهام شرکت‌های خودرویی است به طوری که سهام این گروه یا با صف خرید مواجه بوده یا به سمت منفی معامله شده است به طوری که به نظر می‌رسد همچنان تکلیف بازار با این سهام مشخص نیست هر چند در بلندمدت آینده سهام شرکت‌های خودرویی مثبت خواهد بود. انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت مانند کاهش سود سپرده‌های بانکی که می‌تواند باعث کاهش هزینه تحمیل مالی شرکت‌ها و افزایش سودآوری آنها شود در ردیف اخبار مثبتی است که آینده خوبی را برای این گروه رقم خواهد زد.

    کیوان شیخی - کارشناس ارشد بازار سرمایه
     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو