فونیکسریمکسبهتام

برندهای لوکس به داد فولکس واگن رسیدند

عصر خودرو- سود گروه فولکس واگن در سه ماهه اول امسال با تقاضا برای مدل‌های گران‌قیمت آئودی و پورشه که ضرر فروش ناشی از رسوایی آلایندگی برند فولکس واگن را جبران کرد، کمتر از میزان پیش‌بینی شده کاهش پیدا کرد.

برندهای لوکس به داد فولکس واگن رسیدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بزرگترین خودروساز اروپا اعلام کرد سود عملیاتی به دلیل کاهش 3.4 درصدی درآمد فروش، 5.9 درصد کاهش یافت و به 3.1 میلیارد یورو (3.5 میلیارد دلار) رسید.

    اگرچه این رقم بهتر از متوسط 2.8 میلیارد یورو سود مورد پیش بینی تحلیلگران بود اما فولکس واگن اعلام کرد در پی رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی که به بدترین بحران تاریخ 79 ساله این خودروساز تبدیل شده است، خود را برای سال دشواری آماده می‌کند.

    فولکس واگن پس از اینکه در سپتامبر سال گذشته به تقلب در تست‌های آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا اقرار کرد، برای سال 2015 ضرر مالی گزارش کرد و مدیرعامل باسابقه خود را برکنار کرد.

    این شرکت 16.2 میلیارد یورو برای پوشش هزینه اصلاح خودروهای آلاینده و توافق با مقامات آمریکایی اختصاص داده است اما همچنان با جریمه‌های احتمالی وزارت دادگستری آمریکا و پرسشهایی درباره مسئول این تقلب روبروست و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

    فولکس واگن از یک سو پاسخگویی خود را بهبود بخشیده و طراحی مدل را تسریع کرده و از سوی دیگر به کاهش هزینه، سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی و کار روی یک ساختار تجاری جدید پرداخته است.

    نتایج سه ماهه اول نشانه‌هایی از بهبود در برند بازار انبوه فولکس واگن نشان داد که حتی پیش از افشای رسوایی آلایندگی، با هزینه‌های بالا و فروش ضعیف درگیر بود.

    این برند که سه ماهه قبل ضرر کرده بود، 73 میلیون یورو سود گزارش کرد اما رقم مذکور در مقایسه با 514 میلیون یورو در سه ماهه اول سال 2015 کمتر بود. درآمد فروش این برند 4.6 درصد کاهش پیدا کرد و تنها 0.3 درصد حاشیه سود عملیاتی داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، نتایج مالی گروه خودروسازی فولکس واگن با ثابت ماندن فروش برند لوکس آئودی و رشد قابل ملاحظه فروش و سود در برند اسپورت لوکس پورشه حمایت شد. البته تقاضای بالاتر در اروپای غربی و آسیا اقیانوسیه هم کاهش فروش در آمریکای جنوبی و اروپای شرقی را جبران کرد.

    با اینهمه فولکس واگن از کاهش 25 درصدی سود عملیاتی در جوینت ونچرهای چینی خود خبر داد که در نتایج سه ماهه این گروه لحاظ نشدند.

    به گفته تحلیلگران، تشدید رقابت غول‌های خودروسازی در چین باعث شده فولکس واگن مشوق‌های بیشتری را به خریداران چینی عرضه کند.

    فروش سه ماهه فولکس واگن در چین که بزرگترین بازار این خودروساز است، پس از کاهش در سال گذشته، 6.4 درصد رشد کرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو