فونیکسریمکسبهتام

مدیر حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی:

تعداد مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی به ۲۴ مرکز می رسد

عصر خودرو- مدیر حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی گفت: امسال تعداد مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی به ۲۵ مرکز می رسد.

تعداد مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی به ۲۴ مرکز می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، پیمان آرامون  با بیان اینکه امسال مراکز معاینه فنی استان مکانیزه می شود ادامه داد: هم اکنون 21 مرکز معاینه فنی در استان فعالیت می کنند که پایان سال سه مرکز دیگر در شهرهای پلدشت، چایپاره و چالدران نیز تکمیل می شود.

    وی از افزایش نرخ مراکز معاینه فنی خودرو در سالجاری خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغیه وزرات کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان استاندارد نرخ مراکز معاینه فنی خودرو از 12 هزار تومان به 22 هزار تومان افزایش یافته و  نرخ اعلام شده کاملا معقولانه بوده و در صورت تاخیر نرخ هزینه های معاینه فنی پس از  15 روز مراجعه، افزایش خواهد یافت.

    آرامون با بیان اینکه تاخیر در مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو با افزایش قیمت همراه خواهد شد اضافه کرد: نرخ معاینه فنی خودرو های سبک بنزین 22 هزار تومان، آزمون آلایندگی و ایمنی ماشین های دوگانه سوز 22 هزار تومان، بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گاز سوز 10 هزار تومان است.

    مدیر حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی افزود: معاینه فنی خودرو های سنگین گازوئیل سوز 35 هزار تومان، نرخ آزمون آلایندگی و ایمنی خودرو های گازوئیل سوز 22 هزار تومان و بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گاز سوز 10 هزار تومان است.

    وی با اشاره به اینکه نرخ معاینه فنی موتور سیکلت ها نیز 10 هزار تومان اعلام شده است گفت: هزینه های معاینه فنی تا 15 روز پس مراجعه به مراکز، برای خودروهای سبک 5 هزار تومان، خودرو های سنگین 7 هزار تومان و موتورسیکلت 2 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

    وی با بیان این که در دوسال اخیر هیچگونه افزایشی در نرخ مراکز معاینه فنی وجود نداشت یاد آور شد: متاسفانه مراکز معاینه فنی به علت هزینه های هنگفت قادر به پرداخت روزانه هزینه های جاری مراکز نبودند و باید گفت نرخ های اعلام شده غیر قابل مقایسه با هزینه های نگهداری خودرو ها است.

    وی به تخلفات مراکز معاینه فنی اشاره کرد و افزود: بر اساس آیین نامه  و دستور العمل  شهرداری، سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس راه نیز به تخلفات موجود در مراکز معاینه فنی رسیدگی و همکاری های لازم را انجام خواهند داد.

    آرامون ادامه داد: سال جاری در شهرستان بوکان یکی از مراکز فنی خودرو به چاپ غیر قانونی برچسب و کارت معاینه فنی اقدام کرده بود که تذاکرات لازم از سوی بازرسان داده شد علی رغم تذکرات داده شده در تخلف دوم این مرکز به مدت 15 روز پلمپ شد ولی متاسفانه به علت ادامه تخلف، این مرکز معاینه فنی لغو امتیاز شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط