فونیکسریمکسبهتام

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران عنوان کرد؛

موانع نوسازی تاکسی های فرسوده پایتخت

عصر خودرو- عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: اگر خودروسازان و بانک های عامل تعهدات شان را انجام دهند و در زمینه ارائه خدمات تسهیل گری کنند، ۱۲ هزار تاکسی فرسوده تهران نوسازی می شوند.

موانع نوسازی تاکسی های فرسوده پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، ابوالفضل قناعتی با اشاره به اینکه از 17 هزار تاکسی فرسوده تهران 12 هزار خودرو شناسایی و در سامانه نوسازی ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: از این 12 هزار تاکسی فرسوده، 6 هزار تاکسی خودروی پیکان هستند که سهم قابل توجهی در آلودگی هوای شهر دارند.

    وی با بیان اینکه از دلایل کندی روند نوسازی تاکسی های فرسوده از یک سو مشکلاتی است که خودروسازان به وجود آورده اند و از سوی دیگر سخت گیری های بروکراسی سه بانک عاملی است  که به تاکسی داران تسهیلات ارائه می دهند، افزود: اگر بانک ها به وعده هایی که داده بودند به خوبی عمل کنند و شرایط واگذاری وام را تسهیل کنند، تهران ظرفیت خوبی برای نوسازی خواهد داشت.

    قناعتی در تشریح شرایط سختی که از سوی بانک های عامل برای تاکسی داران در نظر گرفته شده است، بیان کرد: یکی از شرایط این است که سند خودرو باید در رهن بانک باشد، اما یکی از شرایط بسیار سخت دیگر این است که باید دو کارمند رسمی دولت که حقوق بالای 2 میلیون تومان دارند ضامن رانندگان تاکسی شوند که این شرایط نوسازی ها را در بیشتر مواقع غیرممکن کرده است.

    این عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه به رغم تاکید بانک مرکزی بر تسهیل گری ارائه خدمات به تاکسی داران اما شرایط همچنان سخت هستند، ادامه داد: علاوه بر بانک های عامل، خودروسازان نیز به تعهدات شان عمل نمی کنند. در حالی که 5 میلیون تومان سهم پلاک و هویت خودرو است که در زمان از رده خارج شدن خودرو باید به تاکسی دار پرداخت شود و 500 هزار تومان نیز هزینه اسقاط شدن خودرو، اما خودروسازان اعلام کرده اند که برای لاشه خودروهای از رده خارج شده حاضرند تنها 250 هزار تومان پرداخت کنند.

    قناعتی با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی جزء اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه هستند که نیاز به حمایت های اقتصادی و تخصیص تسهیلات دارند، اظهار کرد: کمیسیون حمل و نقل در حال پیگیری این مشکلات رانندگان تاکسی است تا هرچه زودتر شرایط نوسازی تاکسی های فرسوده تهران در دستور کار قرار گیرد.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با یادآوری اینکه یکی از مهم ترین دستاوردهای نوسازی تاکسی های فرسوده کلانشهر تهران، گام برداشتن در جهت پاکسازی هوای آلوده پایتخت خواهد بود، خطاب به خودروسازان و بانک های عامل گفت: در زمینه نوسازی تاکسی های فرسوده فقط نباید مباحث انتفاعی را در نظر بگیریم، همه سودها که در منافع مالی نیست، مهم ترین دستاورد نوسازی ها حفظ شخصیت شهروندان و ارتقا شاخص های زندگی سالم است. ضمن آنکه نباید فراموش کنیم حفظ روحیه مردم بالاترین سرمایه جامعه است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو