فونیکسریمکسبهتام

توافقی با رنو برای تولید کوئید نداشتیم؛

جزئیات مذاکره جدید ایران و پژو

معافیت خودروهای جدید از قیمت‌گذاری

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت با تشریح جزئیات مذاکره جدید ایران با پژو بر سر تولید قطعات، صادرات و قیمت‌گذاری محصولات تولیدی مشترک با ایران، گفت: خودروهای جدید پژو در ایران قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

جزئیات مذاکره جدید ایران و پژو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن صالحی‌نیا با بیان اینکه هیچ توافقی با شرکت فرانسوی رنو برای تولید خودروی کوئید در ایران خودرو انجام نگرفته است، گفت: به عنوان رئیس هیات مدیره ایران‌خودرو اعلام می‌کنم که هیچ توافقی با شرکت رنو برای تولید کوئید در ایران صورت نگرفته است، البته شرکت خودروسازی سایپا مذاکراتی را با این شرکت فرانسوی برای تاسیس یک شرکت مشترک به صورت جوینت‌ونچر صورت داده که بر این اساس کارگروهی هم برای بررسی و نظارت بر پیشرفت کار از سوی مدیرعامل این مجموعه تعیین شده که به او و هیات مدیره این شرکت گزارش می‌دهند. در این میان تا مذاکرات نهایی نشود، بنده در جریان جزئیات آن نیستم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی مسائل ضد برجام در مجامع بین‌المللی، تاثیری بر فعالیت مشترک پژو با ایران نداشته و مذاکرات ما در سطح عملیاتی بوده و در حد کارشناسی نیست که خللی به آن وارد شود. در این میان قاعده‌ای شروع کرده‌ایم که بعد از رفع محدودیت‌ها نیز قرارداد منعقد شد و تشکیل شرکت جوینت‌ونچر نیز آخرین مراحل ثبت خود را سپری می‌کند و به زودی کار را آغاز خواهد کرد. هفته گذشته نیز جلسه جدیدی با پژو در مورد قرارداد فرعی و مسائل مرتبط با جزئیات تولید قطعه، صادرات و قیمت‌گذاری برگزار شد.

    وی تصریح کرد: قیمت‌گذاری خودروهای جدید پژو در ایران که به صورت جوینت‌ونچر تولید می‌شود، باید براساس شرایط بین‌المللی صورت گیرد و خود من فکر می‌کنم با خودروهایی که از این شیوه تولید می‌شوند، باید مشابه خودروهایی که طی هفته‌های گذشته از شمول قیمت‌گذاری دولتی خارج شدند، برخورد شوند. اما با توجه به شرایط، مشکلی به لحاظ قیمت‌گذاری نداریم و قیمت‌گذاری دولتی این خودروها صورت نمی‌گیرد. ظن من بر این است که قطعا از قاعده‌های محدودکننده قیمت‌گذاری بری هستند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو