فونیکسریمکسبهتام

اشکودا به آمریکا می‌رود

عصر خودرو- برند اشکودا همزمان با تلاش فولکس واگن برای جبران فروش ازدست رفته در آمریکا پس از رسوایی دیزلی، در فکر فروش خودرو در آمریکاست.

اشکودا به آمریکا می‌رود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بزرگترین خودروساز اروپا هفته آینده نقشه راه جدیدی را با هدف بهبود پاسخگویی و گسترش فروش محصولاتش رونمایی خواهد کرد و انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری بیشتری در خودروهای برقی و خدمات داخل خودرو انجام دهد.

    در راستای استراتژی 2025 فولکس واگن، برند بازار انبوه اسکودا سرگرم ارزیابی ورود به مناطقی شامل آمریکای شمالی است که تاکنون در آنها فروش نداشته است. با اینهمه هنوز در این باره تصمیم نهایی نگرفته است.

    نشریه آلمانی هندلزبلات نخستین نشریه‌ای بود که برنامه‌های اخیر اشکودا را گزارش کرد. این اقدام منعکس کننده خوش بینی فولکس واگن به مجموعه محصولات جدید و کمپینی برای بهبود وجهه این برند است که در پی رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا لطمه دیده است.

    فروش خودروهای برند فولکس واگن در آمریکا در هشت سال اخیر بیش از 10 درصد کاهش سال به سال داشته و به 207 هزار و 800 دستگاه رسیده است.

    تحلیلگران نسبت به دورنمای موفقیت اشکودا در آمریکا بدبین هستند. این برند که پیش از این به عنوان یک گزینه ارزان قیمت فولکس واگن در اروپای شرقی و آسیا شناخته شده بود، برای ورود به بازار مدلهای کراس اوور و شاسی بلند که نزد مصرف کنندگان آمریکایی محبوبیت بالایی دارند، کند بوده است.

    اما اشکودا که با کاهش هزینه و بهبود فروش مدلهای پرسود، شاهد رشد 9.3 درصدی سودآوری در سه ماهه اول نسبت به 7.6 درصد در مدت مشابه سال گذشته است، به نظر می‌رسد در خصوص ورود به آمریکا کاملا جدی است.

    اشکودا از زمانی که مدل مفهومی "ویژن اس" را رونمایی کرد، سخت در تلاش برای عرضه یک شاسی بلند بوده و شاسی بلند بزرگ جدیدی را در نمایشگاه خودرو  پاریس در سپتامبر رونمایی خواهد کرد و مدلهای بعدی را در چند سال آینده معرفی می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، این برند برای حمایت از نام مدلهایی مانند سوپرب، اوکتاویو و یتی نامهای تجاری متعددی را در آمریکا ثبت کرده است که پیش مقدمه ورود به این بازار است. با اینهمه برای نخستین بار نیست که اسکودا وارد آمریکا می‌شود. این برند جمهوری چک در اواخر دهه 1950 مدتها پیش از اینکه در سال 2000 توسط فولکس واگن خریداری شود، صادرات مدل کامپکت فلیسیا به آمریکای شمالی را آغاز کرد اما چند سال بعد به دلیل فروش ضعیف، از این بازار خارج شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو