فونیکسریمکسبهتام

تویوتا ارزشمند ترین برند خودرویی درجهان

عصر خودرو- شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن موفق شد با پشت سر گذاشتن شرکت‌های BMW و مرسدس بنز بار دیگر عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان را به خود اختصاص دهد.

تویوتا ارزشمند ترین برند خودرویی درجهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ،نکته جالب توجه در این بین قرار گرفتن شرکت خودروسازی تسلا در میان 10 برند ارزشمند برای نخستین بار بوده که این موضوع بیانگر چالش جدی شرکت‌های بزرگ خودروسازی با شرکت‌های کوچکی است که به تازگی به جمع خودروسازان بزرگ جهانی پیوسته‌اند.

     در این راستا و براساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسه ارزشیابی ‌«‌BrandZ»، ارزش برند تویوتا با افزایشی 2 درصدی به 29 میلیارد و 500 میلیون دلار رسیده و این موضوع سبب شده که این برند مشهور و خوشنام ژاپنی در سال جاری نیز رتبه نخست ارزشمند‌ترین برند خودرویی جهان را به خود اختصاص دهد. کسب رتبه نخست ارزشمند‌ترین برند خودرویی توسط تویوتا در حالی صورت می‌گیرد که ‌«‌پیتر والش» ‌مدیر مؤسسه ‌«‌BrandZ ‌» ‌معتقد است اولویت قرار دادن بهبود تجربیات و بازخوردهای مشتریان توسط تویوتا و تأکید مدیران این خودروساز ژاپنی بر این استراتژی سبب شده ارزش برند تویوتا به صورت مداوم افزایش یابد. ‌

    «‌والش» ‌در این رابطه می‌گوید: ‌«‌ازنظر توجه به تجربیات مشتریان، تویوتا یکی از بهترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود و این شرکت خودروسازی در این رابطه دائماً مشغول نوآوری و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود است. ‌‌مدیر مؤسسه ‌«‌BrandZ» ‌ادامه داد: ‌«‌توجه به بهبود تجربه مشتریان از محصولات تویوتا نقطه قوت این خودروساز خوشنام شرقی محسوب شده و دلیل اصلی افزایش ارزش برند آن  است.» گفتنی است شرکت تویوتا در 11 سالی که از عمر بررسی ارزش برندهای خودروسازی توسط مؤسسه ‌«‌BrandZ»می‌گذرد، در 9سال آن رتبه نخست ارزشمند‌ترین برند خودروساز جهان را به خود اختصاص داده است.

    پیشی گرفتن تسلا از لکسوس
    شرکت خودروسازی تسلای آمریکا که ارزش برند آن رقمی معادل 4 میلیارد و 400 میلیون دلار برآورد می‌شود، موفق شد تا جای برند لکسوس را در میان 10 برند خودرویی ارزشمند جهان به خود اختصاص داده و عنوان دهمی را کسب کند. ‌«‌پیتر والش» ‌معتقد است گسترش محصولات و معرفی مدل ‌«‌تسلا3» ‌با قیمت مناسب 35 هزار دلاری آن از جمله دلایل افزایش ارزش برند تسلا محسوب می‌شود.

    مدیر مؤسسه تحقیقاتی ‌«‌BrandZ» ‌در رابطه با افزایش ارزش تسلا می‌گوید: ‌«‌تسلا به‌عنوان یک برند لوکس تفاوت قابل توجهی با دیگر رقبای خود داشته و براساس نتایج حاصله در رابطه با ارزشمند‌ترین برندهای خودرویی جهان، تفاوت تسلا با دیگر خودروسازان سبب بهبود جایگاه این خودروساز آمریکایی در جدول برندهای ارزشمند شده است.

    والش ادامه داد: ‌«‌پس از احیای خودروهای برقی و توسعه مدل‌های لوکس، تسلا موفق شد بر تردیدهای موجود در بازار غلبه کرده و با تولید انبوه خودروهای خود مشتریان را به خرید محصولات این برند ترغیب کند.» ‌در این راستا بسیاری از کارشناسان میزان رشد تسلا را با رشد ناگهانی و قابل توجه برند اپل و فیس‌بوک مقایسه می‌کنند.

    براساس جدول منتشر شده از سوی مؤسسه تحقیقاتی ‌«‌BrandZ»، شرکت خودروسازی پورشه آلمان که به تولید خودروهای لوکس شهرت دارد نیز موفق شده با قرار گرفتن در رتبه 9 جدول، راه خود را به میان 10 برند خودرویی ارزشمند جهان باز کند. عرضه مدل‌های جذاب سبب شده محصولات این شرکت مجددا توجه خریداران و هواداران این برند را جلب کرده و آنان را به خرید مدل‌های جدید ترغیب کند.

    سری 7 عامل اصلی رشد ارزش BMW
    شرکت خودروسازی BMW آلمان که پس از تویوتا در رده دومین برند خودرویی جهان قرار گرفته نیز رشدی 2 درصدی را تجربه کرده و ارزش این برند مشهور و خوشنام آلمانی رقمی معادل 26 میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد می‌شود. ادامه عرضه مدل‌های جدید سری 7 به همراه خودروهای برقی ‌«‌i8 » ‌و ‌«‌i3 » ‌به بازار از جمله دلایل اصلی افزایش ارزش برند BMW بوده  است.

    در همین رابطه مدیر مؤسسه ‌«‌BrandZ» ‌می‌گوید: ‌«‌BMW » از تجربه فوق‌العاده‌ای در زمینه برندینگ برخوردار بوده و کیفیت محصولات و مدل‌های جدید عرضه شده توسط این خودروساز به بازارهای جهانی سبب شده تا محصولات آن همچنان جذاب بوده و مشتریان را به سوی خود جذب کند.

    مرسدس بنز دیگر برند نام آشنای صنعت خودروسازی آلمان در این میان از بیشترین میزان رشد ارزش برخوردار بوده و با تجربه رشدی معادل 4 درصد، ارزش آن در حال حاضر رقمی معادل 22 میلیارد و 700 میلیون دلار برآورد می‌شود. با وجود بیشترین میزان رشد ارزش در میان سایر برندها، مرسدس بنز در سال جاری نیز همانند سال گذشته در رتبه سوم قرار گرفته است.

    لازم به ذکر است انتشار جدول 100 برند برتر جهانی در حالی توسط مؤسسه ‌«‌BrandZ» ‌منتشر شده که فرآیند انجام تحقیقات مربوط به آن توسط مؤسسه تحقیقاتی «‌Millward Brown»‌ که به انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه بازار می‌پردازد صورت گرفته است. پروژه تحقیقاتی مذکور ترکیبی است از بررسی ارزش هر برند به همراه نتایج نظرسنجی از 2 میلیون مصرف‌کننده در سراسر جهان که در نهایت به صورت جدولی توسط مؤسسه ‌«‌BrandZ» ‌در اختیار عموم قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو