فونیکسریمکسبهتام

ادامه بزرگراه حکیم در مهر امسال به بهره‌برداری می رسد

عصر خودرو- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ادامه بزرگراه حکیم از بزرگراه آزادگان تا بزرگراه فتح به طول ۱۴ کیلومتر در مهر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ادامه بزرگراه حکیم در مهر امسال به بهره‌برداری می رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از نسیم آنلاین، علیرضا جاوید افزود: ساخت بزرگراه حکیم به چهار بخش تقسیم می شود؛ بخش اول از بزرگراه آزادگان تا ابتدای تونل شهدای غزه به طول 3 کیلومتر با 5 پل تقاطع غیرهمسطح است که هم اکنون این بخش در مرحله مقدماتی آسفالت است.

    وی گفت: برای کنترل آلودگی صوتی سعی کرده ایم که بزرگراه در تراز منفی یک و تقریبا 8 متر از سطح زمین اختلاف داشته باشد تا آلودگی صوتی برای منازل مسکونی اطراف نداشته باشد.

    جاوید افزود: تونل شهدای غزه نیز به طول یک کیلومتر است که 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تا یکی دو ماه آینده کاملا آماده بهره برداری است و فعالیت آن منوط به تکمیل بزرگراه حکیم است.

    معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: بخش سوم از تونل شهدای غزه تا تقاطع اتوبان تهران کرج به طول 7 کیلومتر با 7 دستگاه پل تقاطع غیرهم سطح که این بخش نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    جاوید افزود: از 7 کیلومتر مسیر در این بخش 4 کیلومتر آن آسفالت و 3 کیلومتر در مرحله آماده شدن برای آسفالت است.

    وی با اشاره به پل های غیرهمسطح کاروانسرا سنگی در تقاطع اتوبان تهران کرج گفت: تعداد این پل ها 11 دستگاه است که این پل ها نقش موثری در توزیع ترافیک به بزرگراه های فتح ، لشگری، بزرگراه حکیم ، شهید خرازی خواهد داشت.

    معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: مسیر تقاطع اتوبان تهران کرج تا بزرگراه فتح نیز تقریباً آماده بهره برداری است که با راه اندازی این مسیر تا حدود زیادی شاهد کاهش ترافیک در ورودی شهر تهران و میدان آزادی خواهیم بود.

    به گزارش صدا و سیما، جاوید با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی بزرگراه حکیم 70 درصد است گفت: براساس طرح تفصیلی شهر تهران باید 570 کیلومتر بزرگراه احداث کنیم که تاکنون 530 کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسیده است و امسال نیز درصدد هستیم تا 25 کیلومتر دیگر نیز احداث و به بهره برداری برسانیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو