فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل شرکت سایپا ؛

سرمایه گذاری مشترک داریم اما بازار را در اختیار خارجی ها قرار نمی دهیم

عصر خودرو- مهدی جمالی مدیر عامل شرکت سایپا در نشست خبری شرکت بورس به مناسبت بیستمین سالروز عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران حضور یافت.

سرمایه گذاری مشترک داریم اما بازار را در اختیار خارجی ها قرار نمی دهیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از عصربازار ، مهدی جمالی در خصوص تاثیر لغو تحریم در پسا برجام و نیز اقدامات مربوط به اقتصاد مقاومتی گفت: در شرکت سایپا اعتقاد راسخی به اقتصاد مقاومتی وجود دارد چرا که تجربه های بسیار زیادی را در دوره های مختلف همانند جنگ و تحریم به دست آورده ایم.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چنین توانمندی در صنعت و سرمایه گذاری کشور وجود دارد.

    مدیر عامل شرکت سایپا ابراز داشت: در حال حاضر توانایی این که بتوان اقتصاد را داخلی محور کرد در داخل کشور وجود دارد.

    این مقام مسئول تصریح کرد: علی رقم فشار های بسیار زیاد در جهت مشارکت در شرکت سایپا، شرکت های اروپایی و آسیایی علاقه مند به شراکت در شرکت سایپا هستند.

    مهدی جمالی افزود: با توجه به برنامه های موجود در مرکز تحقیقات و مهندسی شرکت، توان لازم برای طراحی، تولید و مهندسی خودرو طی یک یا 2 سال آینده در داخل وجود دارد و هرگز اجازه نمی دهیم که بازار شرکت سایپا در اختیار خارجی ها قرار بگیرد.

    وی اذعان داشت: ظرفیت لازم جهت تامین بازار داخلی و حضور در بازار های خارجی در صنعت خودرو سازی کشور و به خصوص در گروه سایپا وجود دارد.

    مدیر عامل شرکت سایپا اظهار کرد: سرمایه گذاری مشترک در اقتصاد مقاومتی در راستای رشد کشور، صنایع و ایجاد دسترسی به بازار های دیگر وجود دارد.

    وی بیان کرد: صنعت خودرو در سال های تحریم با چالش های اساسی مواجه بود این در حالی است که طی سال های 89 تا 91 بدترین سال های صنعت خودروسازی را تجربه کردیم.

    این مقام مسئول عنوان کرد: پس از استقرار دولت تدبیر و امید و پیشرفت مذاکرات هسته ای شرکت سایپا در جهت شفاف سازی صورت های مالی گام برداشت.

    مهدی جمالی اظهار کرد: در گذشته به دلیل نبود شفافیت های مالی، مذاکره با شرکت های خارجی با مشکل مواجه بود، اما با شفاف تر شدن ترازنامه ها و صورتحساب های مالی شرکت های خارجی نیز از مذاکره استقبال کردند.

    مدیرعامل شرکت سایپا خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه با شرکت های خارجی در خصوص فاینانس، سرمایه گذاری مشترک و تولید مواد اولیه مذاکره می شود.

    این مقام مسئول گفت: تولید خودرو را در سال جاری از 300 هزار دستگاه به 530 هزار دستگاه خودرو افزایش پیدا می کند که با تحقق این امر هزینه های سربار شرکت کاهش میابد و در نهایت سود عملیاتی محقق می شود.

    وی ابراز داشت: پس از رفع تحریم ها 8 تا 10 درصد هزینه های اضافی کاهش میابد.

    مدیرعامل شرکت سایپا عنوان کرد: برخی از شرکت های چینی در گروه برندهای معتبر جهان قرار دارند و با شرکت های بزرگ بین المللی شریک شده اند.

    مهدی جمالی تصریح کرد: در حال حاضر تقاضا برای خودروهای چینی وجود دارد و نمی توان در چنین شرایطی از بازار خودروهای چینی چشم پوشی کرد.

    مدیر عامل شرکت سایپا  در خصوص مذاکره با شرکت سیتروئن فرانسه نیز  بیان کرد: برای نخستین بار در کشور 50 درصد سهم یک شرکت داخلی به سیتروئن واگذار می شود، که از طریق این اتفاق علاوه بر سرمایه گذاری مشترک فناوری جدید نیز وارد کشور خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو