فونیکسریمکسبهتام

نوسازی تنها ۱۵ تاکسی در سال ۹۵

گره تازه در راه نوسازی تاکسی های فرسوده

عصر خودرو- در حالی که قرار بود از اسفند ماه سال ۹۴ تاکسی های فرسوده پایتخت نوسازی شود به دلیل تعلل بانک های عامل و خودروساز قیمت تاکسی های جدید ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

گره تازه در راه نوسازی تاکسی های فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، 17هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران تردد می‌کنند. قرار بود سال گذشته نوسازی بیش از 12هزار تاکسی فرسوده در تهران در دستور کار قرار گیرد و در ماه ابتدایی سال نزدیک به هزار تاکسی پیکان نوسازی شود، اما تاکنون تنها 15 تاکسی نوسازی شده است.

    سید جعفرتشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این رابطه به مهر گفت: سال گذشته اعلام شد که تمامی تاکسی های فرسوده در طرح نوسازی ثبت نام کنند زیرا با آغاز تحویل تاکسی های جدید دیگر امکان تردد تاکسی های فرسوده در شهر وجود ندارد و از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر استارت نوسازی تاکسی ها خورده است و طی هفته گذشته 15 تاکسی نوسازی شده و در صورت هماهنگی بیشتر میان بانک ها و خودروسازان این روند شتاب خوبی خواهد گرفت.

    تشکری هاشمی با اشاره به اخباری در خصوص بررسی  گران شدن خودرو در شورای رقابت گفت: این اخبار سبب شده برخی خودروسازان در تحویل تاکسی ها کمی تعلل کنند تا با نرخ های جدید تاکسی ها را تحویل دهند. امیدواریم با توجه به ثابت بودننرخ ارز و هزینه های تولید خودرو افزایش قیمتی را شاهد نباشیم.

    اما امیدواری معاون شهردا تهران چندان دوام نداشت. به گفته رانندگان تاکسی قیمت تاکسی های تحویلی حدود 500 تا 700 هزار تومان  افزایش داشته است.

    برابر اعلام شواری رقابت قیمت تاکسی ها افزایش یافته وبه شرح ذیل از امروز فاکتور صادر می شود.

    تاکسی سمند دوگانه سوز؛ قیمت قبلی 30856000 تومان قیمت جدید 31343400 تومان میزان افزایش 487400 تومان است. همچنین تاکسی پژودوگانه سوز،   قیمت قبلی 30155700 تومان  قیمت جدید 30857800 تومان میزان افزایش 702100 تومان است.

    ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره مشکلات نوسازی تاکسی ها پایتخت به مهر گفت: شرایط دریافت وام برای رانندگان تاکسی دشوارتر شده است. بانک ها به جز رهن سند خودرو درخواست دو ضامن کارمند با حقوق بالای 2 میلیون تومان را کرده اند.

    همچنین پیش از این لاشه خودرو 500 هزار تومان خریداری می شد که در حال حاضر به 250 تومان کاهش پیدا کرده است. با گران شدن تاکسی به یک باره بگویند که نمی خواند تاکسی ها را نوسازی کنند تا خیال رانندگان تاکسی هم راحت شود.

    کارشناسان محیط زیست تاکسی های فرسوده را مولد انتشار هزاران آلاینده در هوای پایتخت می دانند. با وجود تاثیر نوسازی تاکسی های فرسوده پایتخت بر آلودگی هوا وضعیت این تاکسی های فرسوده مشخص نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو