فونیکسریمکسبهتام

دستاورد واگذاری سایپا به سیتروئن

لبخند سیتروئن به طبقه متوسط ایران

عصر خودرو- مدیر عامل سایپا روز گذشته از واگذاری ۵۰ درصدی سهام شرکت خودروسازی سایپا کاشان به سیتروئن خبر داده که با توجه به کارنامه تولید در این شرکت فرانسوی امیدواری‌ها به تولید خودروهایی مناسب در داخل کشور، برای طبقه متوسط به بالای جامعه به وجود آمده است.

لبخند سیتروئن به طبقه متوسط ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  اقتصادنیوز، مدیر عامل سایپا روز گذشته در حالی از واگذاری 50 درصدی سهام شرکت خودروسازی سایپا کاشان به سیتروئن خبر داد که ابهامات زیادی در خصوص نوع محصولاتی که قرار است در این شرکت خودروساز به تولید برسد، وجود دارد. اما با توجه به کارنامه تولید در این شرکت فرانسوی امیدواری‌ها به تولید خودروهایی مناسب در داخل کشور، برای طبقه متوسط به بالای جامعه به وجود آمده است.

    آنگونه که کارشناسان صنعت خودرو تحلیل می‌کنند انتخاب سیتروئن اقدام هوشمندانه ای است چرا که این برند فرانسوی جزو خودروسازانی است که محصولاتش را برای قشر متوسط به بالا به تولید رسانده و قادر است بازار مناسبی را در کشورمان به دست آورد.

    در همین زمینه امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران به اقتصادنیوز گفت: سیتروئن جزو برندهای نسبتا تاپ اروپاست که از نظر فن آوری و کیفیت نسبت به سایر خودروسازان مانند رنو برتری دارد.

    او افزود: سیتروئن در خصوص طراحی خودرو اگرچه جزو برندهای محافظه کار است و کمتر پیش می آید تا در طراحی های خود دست به تغییرات بنیادین بزند اما قادر است پلت فورم‌های به روزی را در اختیار صنعت خودرو ما قرار دهد تا بتوانیم با طراحی فیس‌لیفت‌هایی متفاوت تنوع در تولید خودرو را به وجود آوریم.

    کاکایی گفت: قرارداد با سیتروئن دستاورد بزرگی برای صنعت خودرو ایران قلمداد می‌شود که اگر به مرحله نهایی برسد می‌توان گفت صنعت خودرو ایران به لحاظ تکنولوژیکی و تولید محصولات به‌روز در موقعیت خوبی قرار گرفته و قادر است تا محصولات متنوعی را با استانداردهای روز اروپا روانه بازار ایران کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو