فونیکسریمکسبهتام

تکلیف تعویض تاکسی‌های فرسوده قم تا ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود

عصر خودرو- مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از تعیین تکلیف تعویض خودروهای فرسوده تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

تکلیف تعویض تاکسی‌های فرسوده قم تا ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر ، مرتضی عزتی با اشاره به اینکه 1200 پیش ثبت نام برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده تاکنون انجام شده است اظهار داشت: 280 مورد از این پیش ثبت نام‌ها برای سایت اسقاط و بانک عامل انجام شده است.

    مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به وجود اختلافات موجود در مباحث اسقاط این تائیدیه‌ها در سطح کشور دچار مشکل شده است افزود: ایران خودرو در نظر دارد که در کل کشور 7 پایگاه اسقاط معرفی کند و همه خودروهای اسقاطی به آن پایگاه‌ها ارجاع شود.

    وی ادامه داد: سازمان‌های تاکسیرانی شهرهای مختلف به ویژه کلان‌شهرها و اتحادیه تاکسیرانی کشور با این موضوع مخالف هستند و 50 نقطه را برای اسقاط تاکسی‌های فرسوده مطرح کرده‌اند.

    عزتی با بیان اینکه اگر مرکز اسقاط قم در لیست نباشد ایجاد مشکل می‌کند، عنوان کرد: خودروهای فرسوده کشش پیمودن مسیرهای طولانی را ندارد که پایگاه‌های اسقاط ارجاع شود.

    مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه طی 10 روز آینده موضوع پایگاه‌های اسقاط مشخص می‌شود، تصریح کرد: برای تسهیل کار مردم تاکنون تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج نکردیم و با پیش ثبت نام افراد متقاضی مشخص شده‌اند که تا زمان تائید و اعلام این تاکسی‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

    وی با بیان اینکه حدود 20 نفر برای خرید نقدی ثبت‌نام کرده‌اند و منتظر تائید اسقاط هستند، گفت: افرادی که برای خرید اقساطی ثبت‌نام کرده‌اند پیش از تائید اسقاط به بانک معرفی می‌شوند تا مراحل بعد را طی کنند.

    به گفته عزتی، با توجه به تنوع تاکسی‌ها در حال حاضر متقاضیان می‌توانند اقدام به خرید خودروی سمند یا پژو کنند این در حالی است که قبلاً تنها خودروی سمند در لیست تائید می‌شد.

    تجهیز خودروهای جمع‌آوری زباله خشک قم به سیستم مکان‌یاب

    سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از تجهیز خودروهای جمع‌آوری زباله خشک به سیستم مکان‌یاب برای کنترل رفت و آمد در نقاط شهر خبر داد.

    سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت نظم و انضباط حضور خودروهای جمع‌آوری زباله خشک در محلات شهر قم اظهار کرد: برای کنترل رفت و آمدها و اطمینان از حضور این خودروها در نقاط مختلف شهر در ساعت مقرر، خودروها به سیستم مکان‌یاب مجهز شده‌اند.

    وی افزود: غرفه‌های بازیافت سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم هم در مناطق هشت گانه از 7 و نیم صبح تا 12 ظهر و از ساعت 16 تا 20 در فعالیت هستند.

    سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: شرایط غرفه‌ها را هم به گونه‌ای دیده‌ایم که شهروندان متوجه باز بودن آن‌ها بشوند و در طراحی از پنجره‌های گسترده استفاده کرده‌ایم.

    وی با اشاره به درخواست شهروندان درباره اطلاع‌رسانی زمان حضور خودروهای جمع‌آوری زباله خشک در محلات اظهار کرد: در وبگاه سازمان مدیریت پسماند قم جدولی از زمان حضور خودروها قرار دارد و سامانه 137 هم آماده پاسخگویی به شهروندان در این زمینه است تا ساعت و روز حضور خودروهای جمع‌آوری زباله خشک را از این سامانه جویا شوند.

    میرابراهیمی به طراحی تقویم‌هایی اشاره کرد که در قالب آن‌ها روزهای حضور خودروهای جمع‌آوری به شهروندان گزارش داده می‌شود و ادامه داد: این تقویم‌ها به شکل جذابی طراحی شده و شهروندان می‌توانند آن را روی درب خانه نصب کرده و روزها را در نظر داشته باشند.

    به گفته وی هم‌اکنون طرح آموزش چهره به چهره تفکیک زباله از مبدأ در منطقه دو شهر قم در حال اجرا است و این استیکرها به شهروندان این منطقه اهدا خواهد شد و در مراحل بعدی برای بقیه مناطق شهر هم طراحی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو