فونیکسریمکسبهتام

اخذ جریمه از خودروهای فاقد معاینه فنی کارساز نیست

عصر خودرو- نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از دریافت برگ معاینه فنی برخی خودروها بدون مراجعه به این مراکز، گفت: پلیس به جای جریمه نقدی خودروهای فاقد معاینه فنی، با تخلفات مربوط به دریافت برگه معاینه فنی بدون مراجعه به مراکز برخورد کند.

اخذ جریمه از خودروهای فاقد معاینه فنی کارساز نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، عبدالرضا هاشم زایی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اخذ جریمه 40 هزار تومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی بعد از ماه مبارک رمضان به منظور کاهش آلودگی هوا، گفت: اگرچه یکی از علل آلودگی هوا مربوط به خودروهاست اما اخذ برگ معاینه فنی یا جریمه نقدی خوروهای فاقد معاینه فنی به تنهایی تاثیری بر کاهش آلوگی هوا نداشته و در واقع اقدامی ظاهرسازانه است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه برخی از خودروها بدون مراجعه به مراکز معاینه فنی، برگ معاینه فنی دریافت می‌کنند، حتی در مواردی برخی افراد با فکس مدارک ماشین خود را به مرکز معاینه فنی در شهرستان ارسال و برگه معاینه فنی برای تردد در تهران دریافت کرده‌اند.

    وی افزود: برای رفع معضلات معاینه فنی باید از مطالعات و اقدامات در سایر کشورها مانند لندن و پاریس استفاده کرد، لندن در 25 سال گذشته جزو آلوده‌ترین شهرها بوده که با به کارگیری علم روز به جای سر دادن شعار توانستند بر آلودگی هوا فایق آیند.

    هاشم زایی معتقد است: هر خودرو تنها برای 5 سال پس از تولید باید در پایتخت تردد کند، در واقع با توجه به شرایط هوای تهران و خودروهای بی کیفیت فعلی، تردد خوردوها بیش از 5 سال آسیب‌زا است، آلودگی هوا زمینه ساز مرگ تدریجی است که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند بنابراین باید به شکل جدی‌تری نسبت به حل این معضل پرداخت.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: دولت و بانک‌ها برای بهبود هوای پایتخت و به منظور از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و عدم تردد خودروهای غیراستاندارد در پایتخت باید راهکارهایی را بررسی و تسهیلاتی ارائه کنند که در این زمینه مجلس نیز همکاری بسیاری با دولت خواهد داشت.

    وی افزود: در سال‌های دور یکی از وزرا مطالعاتی را انجام داد مبنی بر اینکه دریافت خوردوی 5 سال کار کرده و واگذاری خودوری جدید به صورت رایگان به افراد کمتر از خسارت آلودگی هوا برای دولت هزینه خواهد داشت، متاسفانه تجربه نشان داده که جریمه و معاینه فنی تنها مسکن بوده و راه حل دایمی نیستند.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید راهکاری اساسی برای رفع آلودگی هوا و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پیدا کند، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به جای اخذ جریمه نقدی از خودروهای فاقد برگه معاینه فنی بهتر است تخلفات مربوط به دریافت برگه معاینه فنی بدون مراجعه به این مراکز را شناسایی و با آنها برخورد کند.

     تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جریمه 40 هزار تومانی خودورهای فاقد معاینه فنی بعد از ماه رمضان خبر داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو