فونیکسریمکسبهتام

سایپا بعد از سیتروئن به دنبال انعقاد قرارداد با شرکت‌های جدید است

عصر خودرو- معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: خوشبختانه سایپا همکاری خود با سیتروئن را نهایی کرده است و در این روند باید یکی از اولویت‌های هیات مدیره و مدیر عامل گروه سایپا حرکت به سوی انعقاد قراردادهای جدید و مشارکت با شرکت‌های برتر دنیا باشد .

سایپا بعد از سیتروئن به دنبال انعقاد قرارداد با شرکت‌های جدید است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در خصوص مذاکرات انجام شده و انعقاد قرارداد سایپا با شرکت سیتروئن گفت: ویژگی این قرارداد ارتقای کیفیت، بهبود مدیریت، افزایش فروش، سهم بازار و افزایش صادرات از طریق بازار سیتروئن است و انعقاد این قرارداد بدیع و قابل ستایش است.

    معظمی اظهار داشت: سایپا اگر بخواهد بقا داشته باشد هیچ راهی جز همکاری با شرکای خارجی و حضور در بازارهای بین‌المللی ندارد و این کار بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.

    وی افزود: تاکید دولت و خواست وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گسترش این نوع همکاری‌های خارجی است و خوشبختانه سایپا همکاری خود با سیتروئن را نهایی کرده است و در این روند باید یکی از اولویت‌های هیات مدیره و مدیر عامل گروه سایپا حرکت به سوی انعقاد قراردادهای جدید و مشارکت با شرکت‌های برتر دنیا باشد تا بتواند هم به نیازمندی‌های بازار پاسخ دهد و هم محصول جدیدی تولید کند.

    معظمی گفت: یکی دیگر از مزایای انجام همکاری با شرکت‌های معتبر، صادرات محصول است و به دلیل اینکه ایران در بین کشورهای همسایه و منطقه در این صنعت پیشتاز است، لذا از این شرایط می‌توان به نحو احسن استفاده کرد و بازارهای منطقه را در اختیار گرفت.

    وی تصریح کرد: در صورتی که نتوانیم با شرکت‌های خارجی همکاری کنیم به طور قطع همین میزان صادرات را از دست خواهیم داد و لذا باید به دنبال کسب بازارهای بین‌المللی باشیم و بر اساس نیاز مشتریان داخلی و خارجی تولید داشته باشیم چرا که در صحنه‌های بین‌المللی شرایط بسیار متمایز و سخت است .

    رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه قراردادهایی که در گذشته منعقد شده جوینت ونچر نبوده گفت: مفهوم جوینت ونچر در قراردادهای بین‌المللی ایجاد سرمایه‌گذاری بین دو طرف است و در انعقاد قرارداد جدید سایپا و سیتروئن، شرکت خارجی اقدام به سرمایه‌گذاری در ایران کرده است و ما هم با افزایش بهره‌وری در شرکت داخلی خودمان توانسته‌ایم به صورت شراکت 50-50 حضور یابیم.

    دکترمعظمی در خصوص انطباق این نوع قراردادها با اقتصاد مقاومتی گفت: به طور کلی در اقتصاد مقاومتی دو مولفه وجود دارد که درون گرایی و برون گرایی است. در مقوله درون گرایی حداکثر استفاده از توانمندهای داخلی مطرح است و بر اساس گزارشات ارائه شده در سایپا حرکت به سوی تامین نیاز‌های داخلی از طریق توان داخلی صورت می‌پذیرد و بر همین محور است.

    وی تصریح کرد: در خصوص برون گرایی باید با استفاده از توانمندی داخلی و پتانسیل بیرونی، تولید صورت پذیرد به نحوی که نیازمندی مشتریان داخلی تامین شود و صادرات محصول را در پی داشته باشد که این موضوع مصداق کامل و بارز اقتصاد مقاومتی است.

    رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: به نظر بنده بهترین روشی که موضوع اقتصاد مقاومتی در صنعت خودروسازی محقق می‌شود اول تجمیع ظرفیت داخلی کشور است که در حال حاضر به صورت پراکنده است،  یعنی ظرفیت قطعه‌سازی داخلی را با کمک خودروسازان مدیریت کنیم و یکپارچه‌سازی صورت پذیرد به نحوی که با هم‌افزایی قدرت رقابت را در صحنه بین‌المللی افزایش دهیم.

    وی افزود: اگر شرایط قطعه‌سازان به همین نحو ادامه یابد یقینا بازار را به رقبایشان واگذار خواهند کرد مگر اینکه مزیت رقابتیشان را افزایش دهند، علاوه بر این، با تکیه بر نیروهای جوان و سرمایه انسانی ارزشمند می‌توانیم با ایجاد فضای کاری مناسب تحول ایجاد کنیم و با استفاده از توان داخلی و سرمایه انسانی از مشارکت خارجی نیز بهره ببریم و در این صورت رضایت‌مندی مشتریان حاصل می‌شود که خود مصداقی از اقتصاد مقاومتی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو