فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار بوشهر مطرح کرد:

آمار نگران‌کننده از آمار متوفیان تصادفات در بوشهر

هر ۳۵ ساعت یک کشته در اثر حوادث رانندگی

عصر خودرو- معاون استاندار بوشهر گفت: بر اساس آمارها و مطالعات صورت گرفته، در سال گذشته، در هر ۳۵ ساعت یک نفر در استان بوشهر به دلیل تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است.

آمار نگران‌کننده از آمار متوفیان تصادفات در بوشهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، سید محمدحسن باستی پیش از ظهر امروز در کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان بوشهر اظهار داشت: کشته شدن شمار زیادی از هم‌وطنان و هم استانی‌ها به دلیل تصادفات رانندگی، نشان می‌دهد که باید بیش از پیش برای کاهش آمار تلفات جاده‌‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم.

    وی بیان کرد: همان‌طور که عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای عامل انسانی است، در استان بوشهر نیز عامل انسانی در ردیف نخست علت تصادفات منجر به فوت است، لذا اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در مورد قوانین رانندگی باید در دستور کار باشد.

    معاون استاندار بوشهر ادامه داد: هرچند عوامل دیگری از جمله خودرو و محورهای مواصلاتی از جمله عوامل تصادفات هستند، اما آمارها نشان می‌دهد بیشترین عامل تصادفات عامل انسانی است و یک زنگ خطر برای همه ماست.

    باستی گفت: در استان بوشهر تلاش‌های  خوبی برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز انجام شده تا شاهد کم شدن تصادفات رانندگی باشیم و در این زمینه بیشترین اعتبارات به ساخت محورهای مواصلاتی اختصاص یافته است.

    وی بیان کرد: باوجود اینکه استان بوشهر در زمینه ایمنی محورهای مواصلاتی در بین سه استان برتر کشور است اما ما همچنان برای چهار خطه کردن برخی محورهای مواصلاتی در استان جدی هستیم.

    معاون استاندار بوشهر با تشریح طرح‌های چهار خطه در استان بوشهر گفت: آمارهای سال گذشته نشان می‌دهد در تصادفات درون و برون‌شهری استان بوشهر 249 نفر جان خود را از دست دادند و بر اساس این تحقیق، هر 35 ساعت یک نفر در استان بوشهر به دلیل تصادف رانندگی جان خود را از دست می‌دهد.

    باستی اظهار داشت:  کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در استان نیازمند عزم جدی برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است که در این زمینه رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما نقش مهمی دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو