فونیکسریمکسبهتام

تویوتا به دنبال بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خودروها

رانندگی هوش مصنوعی در نسل بعدی خودروها

عصر خودرو- شرکت تویوتا تا ۵ سال دیگر هوش مصنوعی را وارد خودروهای خود خواهد کرد.

تویوتا به دنبال بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خودروها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از رویترز، شرکت تویوتا قصد دارد طی 5 سال آینده از هوش مصنوعی برای افزایش امنیت خودروهای خود استفاده کند.

    «گیل پرت» - رئیس بخش پژوهش‌های پیشرفته تویوتا - با اعلام این خبر گفت: هدف از بکارگیری سامانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در نسل جدید خودروهای تویوتا، افزایش امنیت این خودروها از طریق پیش‌بینی و اجتناب از خطرات بالقوه و حوادث جاده‌ای است.

    به گفته وی، شرکت تویوتا طی 5 سال آینده مبلغ یک میلیارد دلار را صرف تحقیق درباره بکارگیری هوش مصنوعی در خودروهای معمولی و خودروهای خودران خواهد کرد.

    اوایل ماه جاری میلادی، شرکت ژاپنی هوندا نیز به عنوان یکی از رقبای بزرگ وطنی تویوتا از ایجاد یک مرکز تحقیقاتی جدید در این شرکت برای بکارگیری هوش مصنوعی در خودروهای آینده خود خبر داد.

    علاوه بر این، خودروسازهای مطرحی مانند فورد و فولکس‌واگن نیز طی سالهای اخیر تحقیقات خود را برای استفاده از هوش مصنوعی در خودروها آغاز کرده‌‌اند.

    تویوتا به دنبال بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خودروها/ رانندگی هوش مصنوعی در نسل بعدی خودروها

    مفهوم بکارگیری هوش مصنوعی در نسل آتی خودروها به این معناست که این خودروها در مواجهه با خطرات بالقوه می‌توانند با تفکر و اقدام به موقع، خودرو را برای نجات جان راننده برای لحظاتی از کنترل او خارج کنند.

    تویوتا امیدوار است تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک 2020 در توکیو، خودروهای خودرانی را وارد بازار کند که صرفاً با تکیه بر هوش مصنوعی و بدون نیاز به راننده بتوانند در بزرگراه‌های توکیو تردد کنند.

    در حال حاضر، سامانه‌های کمکی مبتنی بر هوش مصنوعی با بهره‌گیری از حسگرهای تصویری می‌توانند وجود موانعی مانند سایر خودروهای عبوری و عابران پیاده را در خط حرکت خودرو تشخیص دهند. اما رئیس بخش تحقیقات پیشرفته تویوتا مدعی است شرکت‌ متبوعش به دنبال راه‌حل‌های جدیدی است تا خودروها بتوانند موانع موجود در خطوط دیگر خیابان را نیز تشخیص داده و در صورت نیاز، مانند یک فرشته نجات، فرمان خودرو را چرخانده یا پدال ترمز را برای نجات جان سرنشینان فشار دهند!

    تویوتا به دنبال بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خودروها/ رانندگی هوش مصنوعی در نسل بعدی خودروها

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو