فونیکسریمکسبهتام

گاردین:

پژو سیتروئن و بوئینگ بازگشت خود به ایران را تایید کردند

عصر خودرو- روزنامه گاردین امروز(چهارشنبه) اعلام کرد، شرکت خودروسازی پژو- سیتروئن فرانسه از بازگشت خود به ایران با قرارداد سرمایه گذاری مشترک ۴۰۰میلیون یورویی با شریک سابق خود شرکت ایران خودرو در تهران خبر داد. لغو تحریم ها انعقاد چنین قراردادی را امکانپذیر ساخته است.

پژو سیتروئن و بوئینگ بازگشت خود به ایران را تایید کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از گاردین، همزمان با اعلام پژو، شرکت بوئینگ نیز تائید کرد که به دنبال امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ژانویه 2016 (دی 1394)، فروش هواپیما به ایران را از سر می گیرد.
    نخستین اتومبیل های تولید شده در چارچوب قرارداد جدید شرکت پژو با ایران که سالیانه تولید 200 هزار خودرو تا سال 2018 را معین می کند، در ماه فوریه (بهمن-اسفند) به بازار عرضه می شوند.
    شرکت پژو نخستین شرکت خودروسازی غربی است که بازگشت خود به ایران پس از تحریم های اقتصادی ایران را اعلام می کند.
    «ژان کریستف کیومارد» که بخش خاورمیانه و آفریقای شرکت پژو سیتروئن را اداره می کند، به گاردین گفت: امروز، روز بازگشت به ایران و باعث افتخارماست.
    وی افزود: این شرکت خود را در قبال ایران متعهد می داند و ما از طریق شرکت ایران خودرو نشان می دهیم که واقعا خود را در قبال آینده متعهد می دانیم و آماده سرمایه گذاری در ایران هستیم.
    این قرارداد سرمایه گذاری مشترک 50-50، تولید سه مدل اتومبیل در ایران را مشخص می کند؛ «پژو 208»، «اس.یو.وی 2008» و «پژو 301» که قطعات آنها نیز اغلب در ایران ساخته خواهد شد.
    «هاشم یکه زارع» مدیرعامل ایران خودرو نیز به گاردین گفت: 30 درصد اتومبیل های تولید شده به خاورمیانه و سایر کشورها صادر می شود.
    به گزارش ایرنا، ایران خودرو و شرکت فرانسوی پژو-سیتروئن روز سه شنبه توافق نهایی سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودروهای نسل جدید را امضا کردند.
    بر اساس گزارش ها، این توافق به امضای نایب رئیس پژو سیتروئن در خاورمیانه و رئیس ایران خودرو و همچنین وزیر صنایع ایران رسید.
    شرکت مشترک ایران خودرو- پژو به نام «ایکاپ» روز سه شنبه به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو