فونیکسریمکسبهتام

باند سرقت لوازم داخل خودرو پایتخت متلاشی شد

عصر خودرو- پلیس آگاهی تهران توانست با گشت‌های هدفمند باند حرفه‌ای سرقت اوازم داخل خودرو پایتخت را شناسایی و منهدم کند.

باند سرقت لوازم داخل خودرو پایتخت متلاشی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از نسیم آنلاین، 28 اردبیشهت ماه امسال  عوامل گشت آشکار پلیس آگاهی در اتوبان امام علی (ع) به یک دستگاه خودرو مزدا 3 با سه نفر سرنشین مظنون شدند که در استعلام پلاکِ خودرو مشخص شد که خودرو مزدا 3 دارای سابقه سرقت است.

    مأمورین گشت پلیس آگاهی به راننده مزدا 3 دستور توقف داده اما راننده بدون توجه به هشدارهای پلیسی و با افزایش سرعت خودرو و ایجاد حرکات نمایشی اقدام به فرار می‌کند که مأمورین پس از یک تعقیب و گریز طولانی و عدم توجه راننده به شلیک چندین تیر هوایی، نهایتا در خیابان شهید رجایی لاستیک خودرو مزدا 3 را مورد هدف قرار می دهند که خودرو به گاردریل برخورد نموده و متوقف می شود.

    با متوقف شدن خودرو مزدا 3، هر سه سرنشین خودرو به صورت پیاده اقدام به فرار می‌کنند که مأمورین یک نفر از آنها بنام "رضا. ح" را از ناحیه ران پا مورد اصابت گلوله قرار داده و دو نفر دیگر به اسامی "فرزین. د" و "محمدرضا. س" نیز در حین فرار دستگیر می‌شوند.

    با دستگیری هر سه متهم ، بلافاصله هماهنگی های لازم با عوامل اورژانس جهت انتقال متهم "رضا. ح" به بیمارستان انجام اما با وجود انتقال متهم به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی ، وی پس از چند ساعت فوت می‌کند.
    پرونده در اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

    در بازرسی اولیه داخل خودرو ، مقادیر متنابهی از اموال داخل خودرو متعلق به سایر خودروها کشف شد که با هماهنگی بعمل آمده با سرپرست دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
    تحقیقات پلیسی و انهدام باند سارقین حرفه ای:

    دو متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه خلافی بوده اما پس از ارائه دلایل و مستندات غیر قابل انکار، سرانجام "فرزین" اعتراف می کند که خودرو مسروقه را یک ساعت قبل از برخورد با عوامل گشت پلیس آگاهی، از یکی از سارقین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت خودرو بنام "حسن . م" تحویل گرفته و مدعی می‌شود که دو سرنشین دیگرِ خودرو را صرفا جهت تفریح سوار خودرو مسروقه نموده است.

    "فرزین. د" در ادامه اظهاراتش به دهها فقره سرقت داخل خودرو با همدستی "حسن. م" اعتراف و عنوان می کند که اموال مسروقه را بواسطه دیگر متهم دستگیر شده (محمدرضا. س) به متهم فوت شده (رضا. ح) فروخته است.

    تحقیقات گسترده ای در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا اینکه سه نفر از خریداران اموال مسروقه به اسامی "سلیمان و حسن. ی" (دو برادر) و "جعفر. ص" شناسایی ، دستگیر و در بازرسی از انبار محل نگهداری اموال مسروقه در منطقه خلازیر مقادیر متنابهی از اموال مسروقه کشف و توقیف شد.

    هر سه متهم پس از انتقال به اداره بیستم پلیس آگاهی، صراحتا به خرید اموال مسروقه از "حسن. م" اعتراف کردند که "حسن. م" نیز در در منطقه خلازیر بهمراه سه نفر از همدستانش بنام های "رها. الف"، "اسماعیل. ک" و "مسعود. ن"، با دو دستگاه خودرو پراید مسروقه و همچنین مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله باطری خودرو، رینگ و لاستیک خودرو و ... دستگیر و به سرقت تمامی این اموال در همان شب اعتراف می کنند.

    متهم اصلی پرونده (حسن [انهدام باند سرقت لوازم خودرو] . م) در تحقیقات صورت گرفته به ده‌ها فقره سرقت با همدستی فرزین و همچنین ده‌ها فقره سرقت دیگر با همدستی خواهرزاده اش بنام "محسن. الف" اعتراف کرد.

    با شناسایی مخفیگاه "محسن. الف" در منطقه پاکدشت، وی با اطلاع از حضور کارآگاهان اقدام به فرار می کند که کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح او را از ناحیه پا زمین گیر و دستگیر می کنند؛ با دستگیری متهم و در بازرسی از مخفیگاهش، یک دستکاه خودرو پرشیا مسروقه و همچنین چند دستگاه لپ تاپ مسروقه بهمراه مقادیر متنابهی از لوازم خودرو مسروقه از قبیل دهها عدد باند و رادیو پخش کشف و توقیف شد.

    سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرور، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده، تاکنون دهها مالباخته شناسایی و برابر هماهنگی بعمل آمده با مقام محترم قضایی، قسمتی از اموال مسروقه کشف شده از متهمین به مالباختگان تحویل و تحقیقات جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین، شناسایی سایر اموال مسروقه و همچنین مالباختگان و پیگیری اقدامات قانونی جهت تحویل اموال به مالباختگان در دستور کار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ".

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو