فونیکسریمکسبهتام

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خبر داد

قطع سهمیه سوخت ۵۴ هزار خودرو سنگین درصورت عدم اخذ بیمه شخص ثالث

عصر خودرو- معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از اعلام پیام هشدار قطع سهمیه برای خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث از ابتدای خردادماه در جایگاه‌ها خبر داد و افزود: سهمیه این خودروها بزودی قطع و یا به حداقل کاهش می یابد.

قطع سهمیه سوخت ۵۴ هزار خودرو سنگین درصورت عدم اخذ بیمه شخص ثالث
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سیدمحمد مهدی پیغمرزاده گفت: در حال حاضر حدود 92 هزار خودروی دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث وجود دارد که از این رقم 54 هزار دستگاه، سوخت دریافت کرده‌اند که درحقیقت روزانه معادل 3 میلیون لیتر برداشت نفت گاز است. در اجرای طرح قطع سهمیه برای خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث هدف برخورد با افرادی است که از سهمیه سوء استفاده می‌کنند و بیمه ندارند.

    وی افزود: مبنای این تصمیم‌گیری مصوبات سال‌های گذشته دولت بوده که در آن تصریح شده است خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث نمی‌توانند از سوخت سهمیه‌ای استفاده کنند. علاوه بر مصوبات دولت، نمایندگان مجلس نیز در قانون بیمه شخص ثالث که اخیرا مصوب شد، ستاد مدیریت سوخت را مکلف کردند تا از صدور کارت سوخت برای خودروهای فاقد بیمه ثالث جلوگیری کند.

    وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح مقرر شده بود از ابتدای تیرماه قطع سهمیه ها صورت گیرد در حالی که به دلیل فراهم نشدن برخی زیرساخت ها اجرای آن با کمی تاخبر مواجه شد البته دلیل دیگر این بود که تلاش داریم در این طرح کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود.

    معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به بررسی‌های انجام شده در خصوص خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارشات واصله، بخشی از خودروهایی که سوخت قاچاق می‌کنند، به اینصورت است که خودرو متوقف بوده و فعالیتی ندارد و از طریق اجاره کارت سوخت و ارسال به مناطق مرزی، کسب درآمد نامشروع می‌کنند و لذا این خودروها انگیزه و ضرورتی برای بیمه کردن خودرو ندارند چراکه اصلا ترددی انجام نمی‌دهند لذا بر اساس قانون، خودروی فاقد بیمه، اجازه تردد ندارد و هیچگونه خدماتی نیز به آن تعلق نمی‌گیرد.

    وی تاکید کرد: از ابتدای خردادماه طرح آغاز شده و پیغام هشدار برای این خودروها در جایگاه ها اعلام می شود ولی قطع سهمیه بزودی با آمادگی دفاتر پلیس +10 برای پاسخگویی به اعتراضات احتمالی اجرایی خواهد شد.

    پیغمرزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه در بخش نفت گاز، سیستم تخصیص سوخت به صورت آنلاین است، نیازی به ابطال کارت سوخت نیست و این کار به صورت سیستمی و نرم‌افزاری انجام می‌شود. بدیهی است پس از بیمه کردن خودرو، با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته، سهمیه آنها بار دیگر برقرار خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو