فونیکسریمکسبهتام

۷ هزار تاکسی پشت نوبت وام نوسازی هستند

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با انتقاد از همکاری ضعیف بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت گفت: ۷ هزار تاکسی پشت نوبت وام نوسازی هستند.

۷ هزار تاکسی پشت نوبت وام نوسازی هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، میثم مظفر با تاکید براینکه دولت 3 بانک عامل را مسئول ارایه تسهیلات 20 میلیون تومانی به تاکسیرانان برای نوسازی تاکسی معرفی کرده است، افزود: دولت و اداره کل اعتبارات بانک مرکزی برای تضمین وام نوسازی تاکسی ضوابطی را برای بانک های عامل معین کرده اند،اما متاسفانه جدای از این  ضوابط ابلاغی؛ بانک ها در حال حاضرتضامین بالاتری را مطالبه می کنند.

    وی تصریح کرد: بانک ها علاوه بر اینکه سند تاکسی تاکسیرانان را در رهن خود قرار می دهند،خواستار 2 ضامن رسمی دولتی با دریافت حقوق بالای 2 میلیون تومان  و گواهی کسر از حقوق نیز هستند.

    مظفر با بیان اینکه این شرایط سخت باعث شده است که رانندگان برای دریافت وام نوسازی تاکسی خود با مشکل روبه ور شوند، خاطرنشان کرد: هم اکنون  7 هزار تاکسیران پایتخت برای دریافت وام پرونده تشکیل دادند اما کماکان همکاری خوبی را از سوی بانک ها شاهد نیستم.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه معتقدیم باید شرایط پرداخت وام نوسازی تاکسی تسهیل شود، ادامه داد: در حال حاضر اختلافی نیز میان  ایران خودرو و وزارت کشور بابت محاسبه لاشه خودرو و گواهی اسقاط وجود دارد که امیدواریم این اختلاف هم سریع تر مرتفع شود.

    وی عنوان کرد: باوجود تمامی این مشکلات؛ شاهد هستیم که مجموعه ایران خودروقیمت خودرو پژو 405 و سمند را نیز افزایش داده است.

    مظفر با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی پایتخت تا به امروز توانسته است 850 خودرو صفر کیلومتر را که عمدتا به صورت نقدی بوده تحویل تاکسیران ها بدهد، تاکید کرد: باید اعلام کنم که انصافا وزارت کشور پیگیر موضوع نوسازی تاکسی های پایتخت است و اگر مشکلات حل شود ما آمادگی داریم که امسال یک جهش چشمگیر را در نوسازی تاکسی های فرسوده پایتخت داشته باشیم.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی بانوان نیزگفت: طبق مصوبه دولت هم اکنون نوسازی تاکسی هایی که مدل ساخت آنان از سال 1384 به قبل است؛ در دستور کار قرار دارد. اما طبیعتا خودروهای تاکسی بانوان که قدمتی بالای 10 سال دارند نیز در اولویت نوسازی قرار خواهند گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو