فونیکسریمکسبهتام

نبود استانداردها در جایگاه‌های سوخت نیازمند بازبینی‌های جدی است

عصر خودرو- عضو کمیسیون اقتصادمجلس نهم شورای اسلامی گفت :جایگاه های سوخت استانداردهای جهانی لازم را ندارد با تشکیل کار گروه های نظارتی بازبینی های جدی در این باره باید انجام شود .

نبود استانداردها در جایگاه‌های سوخت نیازمند بازبینی‌های جدی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد علی پور عضو کمیسیون اقتصاد مجلس نهم شورای اسلامی  با اشاره به این که تعداد جایگاه های سوخت جوابگوی تعداد خودرو ها در ایران نیست اظهار کرد : متاسفانه در ایران برای هر 24هزار خودرو یک جایگاه سوخت  وجود دارد در حالی که در کشورهای دیگر برای هر 3هزار خودرو یک جایگاه تعریف شده واین امر بیانگر این است که ما خیلی از استانداردهای جهانی فاصله داریم .

    وی با اشاره به اینکه  تعداد جایگاه های سوخت نسبت به خودروها استاندارد های لازم راندارد اظهار داشت:حداقل زمان ممکن برای دسترسی رانندگان به جایگاه ها برای سوخت گیری بین 30 تا 45دقیقه است که در این هنگام خسارت های بسیاری متوجه آنها می شود .

    عضو کمیسیون اقتصاد مجلس نهم افزود : بیشتر جایگاه های سوخت با شرایط و استانداردهای لازم در مکان های مناسب قرار نگرفته اند ، برخی از آنها درجایی مستقرند که نیازی به آن نیست یا اماکنی که نیازمند تعداد بیشتری جایگاه است تنها یک مورد برای ازدحام خودروها وجود دارد .

    علی پور با اشاره به تولید خودرو های داخلی وکمبود جایگاه های سوخت گفت : با توجه به این که با افزایش تولیدات داخلی خودرو وازدحام آن در خیابانها ومعابر به ویژه در شهرهای بزرگی مانند تهران هستیم علاوه بر مشکلات ترافیک ، آلودگی آب و هوا ، آلودگی های صوتی و انواع بیماری ها که با  آن مواجه هستیم باید به دنبال راه چاره ای برای پاسخگویی به نیاز خودروها در خصوص جایگاه های سوخت باشیم .

    عضو کمیسیون اقتصاد مجلس نهم تصریح کرد : در طرح آمایش وکارشناسی ها نقص های بسیاری وجود دارد ما باید به دنبال رفع  آن با ارتقای کیفیت خودرو و ایجاد استاندارد های لازم در جایگاه های سوخت باشیم در بسیاری از مواقع به دلیل ترافیک سنگین و ازدحام در این جایگاه ها وقت متقاضیان که ارزشمند است به راحتی اتلاف می شود که باید تدابیر لازم هرچه سریع تر در این باره انجام شود.

    وی با تاکید براین که باید جایگاه های سوخت در شرایط و مکان های مناسب مستقر شوند افزود : با توجه به مطالعات و کارشناسی های لازم بهتر است از نظر استانداردهای خاص محیط زیستی ، امنیتی  واقتصادی جایگاه های سوخت در مکان هایی مستقر شوند و تا آنجایی که امکان دارد از خسارت های احتمالی پیشگیری شود .مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه شود جلوگیری از ضررهای اقتصادی و توزیع مناسب جایگاه ها است .

    عضو کمیسیون اقتصاد مجلس نهم در پایان با اشاره به لزوم اقدامات هر چه سریع تر نهادهای دولتی برای رفع مشکلات جایگاه های سوخت در کشور گفت : وزارت کشور، وزارت نفت ، شرکت های فرآورده ای نفتی ، شورای ترافیک ، شهرداری و نهاد های مرتبط باید باتشکیل کارگروه های نظارتی در رفع مشکلات این بخش اقدامات لازم را انجام دهند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو