فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های لرستان خبر داد؛

معاینه فنی ۱۱ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین لرستان طی امسال

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های لرستان گفت: در سه ماه گذشته ۱۱ هزار و ۲۴۴ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی در استان مراجعه کرده اند.

معاینه فنی ۱۱ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین لرستان طی امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، حسن رحمانی با اشاره به اینکه یکی از عمده ترین مشکلاتی که با ظهور وسایل نقلیه پدیدار شد مسئله ایمنی و تبعات زیست محیطی آن است، اظهار داشت: ایمنی یک ضرورت است که تا آخرین روز حیات یک خودرو باید وجود داشته باشد و در این این راستا بروز تصادفات مختلف و ضایعات گسترده جانی و مالی مسئولین ترافیکی کشورهای جهان را به طراحی روش هایی برای بررسی میزان ایمنی خودروها به صورت دوره ای وادار کرد.

    وی بیان داشت: در این راستا معاینه فنی به عنوان مجموعه ای از قوانین، آزمون ها و روش های اجرایی با استفاده از تجهیزات خاص برای هر آزمون معرفی شد و هم اکنون بیش از نیم قرن از اجرای این طرح در کشورهای پیشرفته دنیا گذشته است .

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های لرستان با بیان اینکه در حال حاضر 4 مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان فعالیت دارند، گفت: بر اساس ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389، همه وسایل نقلیه که 5 سال از تولید آنها گذشته باشد باید دارای برگه معاینه فنی خودرو باشند که با توجه به ماده 5 آیین نامه اجرایی «نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو» دوره زمانی انجام معاینه فنی برای انواع وسایل نقلیه عمومی سبک و سنگین درون و برون شهری با عمر 10 سال یا کمتر 6 ماهه و برای ناوگان با عمر بیش از 10 سال 3 ماهه است.

    رحمانی با اشاره به اینکه 85 درصد از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین طی سه ماهه نخست سال جاری در مراکز معاینه فنی استان کارت معاینه فنی دریافت کرده اند و 15 درصد در آزمون های مربوطه رد شده اند، اظهار داشت: در سه ماه گذشته 11 هزار و 244 وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی در استان مراجعه کرده اند که 9 هزار و 608 مورد موفق به اخذ معاینه فنی و هزار و 636 مورد رد شده اند.

    وی افزود: کامیون، کامیونت و کشنده به ترتیب با 479، 406 و 399 مورد، بیشترین آمار خودروهای ردی در آزمون های معاینه فنی را به خود اختصاص داده اند.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های لرستان گفت: بیشترین و کمترین آمار قبولی طی سه ماه گذشته به ترتیب به مراکز معاینه فنی «مهران» ازنا و «کیهان» بروجرد با دو هزار و 976 و هزار و 453  کارت معاینه فنی صادره و بیشترین و کمترین آمار مربوط به خودروهای ردی به مراکز معاینه فنی «کاوه» خرم آباد با 835 و مهران ازنا با 25 وسیله نقلیه اختصاص دارد.

    رحمانی عنوان کرد: عدم عملکرد صحیح سیستم ترمز با 41 درصد، میزان آلایندگی با 16درصد و آج لاستیک ها با 14درصد مهمترین علل عدم دریافت کارت معاینه فنی در وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو