فونیکسریمکسبهتام

آیت الله مکارم شیرازی:

انجام تخلفات راهنمایی و رانندگی حرام است

عصر خودرو- یکی از مراجع تقلید شیعیان تأکید کرد: انجام تخلفات راهنمایی و رانندگی حرام و رعایت آن واجب شرعی است.

انجام تخلفات راهنمایی و رانندگی حرام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس پلیس راهور استان قم در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی پلیس، خروجی اقدامات نیروی انتظامی و پلیس راهور را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: ایستادگی در برابر متخلفان باعث می‌شود آینده‌ای بهتر برای جامعه رغم بخورد.

    وی با تأکید بر اولویت بندی در کارها، اهتمام به نظم و انضباط را از توصیه‌های قرآن برشمرد.

    استاد برجسته حوزه ضمن قدردانی از برخورد پلیس قم با خودروهای دارای آلودگی صوتی و بدپوششی برخی افراد، گفت: پلیس باید با آنها که به بهانه حریم خصوصی در جاده‌ها حجابشان را رعایت نمی‌کنند، برابر مقررات رفتار کند.

    وی تأکید کرد: باید نسبت به آموزش قوانین تلاش بیشتری شده و از همه سازمان‌های دخیل در امورات ترافیکی کمک گرفته شود، در این صورت قطعاً نتیجه مطلوب خواهد بود.

    ضرورت ساماندهی موتورسیکلت سواران در قم

    آیت الله مکارم شیرازی ضمن تأکید بر ضرورت ساماندهی موتورسیکلت سواران در قم، گفت: متأسفانه بسیاری از موتورسواران قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند و حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند که بایستی هر چه سریع‌تر برای آن تدبیری اندیشیده شود.

    وی افزود: یکی از راهکارها اعمال قانون با مبالغ زیاد برای متخلفین است تا این ذهنیت ایجاد نشود که هر تخلفی می‌توانند انجام دهند.

    این مفسر قران کریم سپس با اشاره به نقش صدا وسیما در این رابطه، تصریح کرد: صداو سیما باید تخلفات را به تصویر بکشد تا هم زمان آموزش و پیشگیری انجام و قانونمداری سرلوحه کار قرار بگیرد.

    قم باید الگوی نظم و انضباط ترافیکی باشد

    وی تأکید کرد: شهر قم باید به مرتبه‌ای برسد که الگوی نظم و انضباط ترافیکی در ایران لقب بگیرد.

    آیت الله مکارم شیرازی افزود: انجام تخلفات راهنمایی و رانندگی حرام است و رعایت و احترام به قانون واجب شرعی و یک نوع تکلیف بوده و در اصل خروج کردن از قوانین جاری حق الناس به حساب می‌آید.

    وی اعمال قانون، نظارت مستمر، حضور پلیس، آموزش‌های فرهنگی - ترافیکی و رفع نواقص هندسی راه‌ها را عاملی برای کاهش تخلفات و تصادفات در استان قم دانست.

    سرهنگ پوربافرانی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم نیز در این دیدار طی گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های پلیس راهور استان گفت: پلیس راهور استان قم به تأمین نظم و امنیت اهتمام داشته و با انجام طرح‌های انظباط ترافیکی، برخورد قانونی با تخلفات و هم چنین آموزش‌های مستمر در خصوص ارتقاء فرهنگ ترافیک موفق عمل کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو