فونیکسریمکسبهتام

خودروهای برقی در نیم قرن آینده رشد فروش قابل توجهی را تجربه خواهند کرد

صعود به جایگاه ۳۵% تا سال ۲۰۴۰

عصر خودرو- علی رغم نرخ رشد یکنواخت در طی سالیان گذشته، خودروهای برقی سهم کمی از خودروهایی که در سال فروخته می‌شوند را به خود اختصاص می دهند.

صعود به جایگاه ۳۵% تا سال ۲۰۴۰
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، خودروهای برقی و هیبرید plug-in می توانند سهم 35 درصدی از بازار فروش خودرهای سبک جهانی تا سال 2040 را کسب نمایند. این موفقیت در افزایش فروش خودروهای برقی از سال 2020 و در پی کاهش قیمت سلول‌های باطری لیتیوم-یون اتفاق خواهد افتاد. انتظار می رود عدد فروش خودروهای برقی در سال 2040 به 41 میلیون دستگاه برسد که حدود 90 برابر خودروهای برقی فروخته شده در سال 2015 است و همچنین این عدد برای خودروهای در حال تردد در جاده‌ها می‌تواند شامل 25 درصد کل خودروها شود.

    تولید این تعداد خودرو برقی می‌تواند صرفه جویی 13 میلیون بشکه نفت در روز را به ارمغان بیاورد. از سوی دیگر این تعداد خودرو نیاز به 1900 تراوات برق دارد که معادل 8 درصد مصرف برق جهانی در سال 2015 است.
    طبق آمار بلومبرگ نسبت به سال 2010 قیمت سلول‌های باطری لیتیوم-یون در حدود 65 درصد کاهش داشته و به قیمت 350 دلار به ازای هر کیلووات رسیده است. همچنین انتظار می‌رود تا سال 2030 قیمت هر سلول الکتریکی به اضای کیلووات به 120 دلار برسد.
    این تعداد بالای خودرو برقی به سبب کاهش قیمت قیمت سلول‌های لیتیوم-یون، قیمت خودروهای برقی را اقتصادی و قابل رقابت و یا حتی بهتر از خودروهای احتراق داخلی می سازد.
    هرچند تحلیل گران اعتقاد دارند وقتی قیمت سلول‌های سوختی به 100 دلار به ازای هر کیلووات برسد، آنگاه خودروهای برقی قابلیت رقابت با خودروهای احتراق داخلی را خواهند داشت. تحلیل‌گران انتظار دارند قیمت نفت در سال 2030 به حدود 70 دلار به ازای هر بشکه برسد ولی حتی اگر قیمت نفت در سطح پایینی قرار داشته باشد، تنها یک تاخیر موقتی برای تولید انبوه خودرو برقی ایجاد خواهد کرد.
    به اعتقاد تحلیل گران وقتی خودروهای برقی مجهز به باطری لیتیوم-یون با پیمایش 200 مایل (320 کیلومتر) به ازای هر شارژ به تولید انبوه برسند، نسبت به خودروهای بنزینی یا دیزلی مقرون به صرفه‌تر خواهند بود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خودرو شورلت بولت (BOLT) یا تسلا مدل 3 که در سال 2017 به تولید انبوه می‌رسند، مشتریان بسیاری خواهد داشت که قیمت این محصولات خواسته آنها را برآورده می‌نماید. قیمت شورلت BOLT برابر 37.500 دلار و قیمت تسلا مدل 3 برابر 35000 دلار خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط