فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت معدن تجارت:

محصول جدید سایپا تا پایان سال رونمایی خواهد شد

صادرات ۱ میلیون خودرو داخلی در راه است

عصر خودرو- وزیر صنعت معدن تجارت گفت: امیدواریم محصولات جدید سایپا تا اواخر امسال در بازار عرضه شود.

محصول جدید سایپا تا پایان سال رونمایی خواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن تجارت در مراسم مرکز تحقیقات و نو آوری صنایع خودرو سازی سایپا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده سومین بار از مرکز تحقیقات و نوآوری گروه صنعتی خودرو سازی سایپا بازدید داشتم که بازدید های گذشته و فعلی بیانگر این است که گروه خودرو سازی سایپا فعالیت های خود را از نظر طراحی و مهندسی و توسعه وتکمیل آزمایشگاه ها گسترش داده است.

    وی با اشاره به آنکه طراحی پلیدسرم با همکاری چند شرکت خارجی آغاز شده  گفت: در حال حاضر گروه خودرو سازی با شرکت های معتبر اروپایی در جهت چک و کنترل طراحی ها هستند که این امر اقدام مناسبی است چراکه از استاندارهای امروز اروپا را به صورت اختیاری خودروسازان در اختیار دارند.

    نعمت زاده با اشاره به بازدید از نمونه دستی محصولات سایپا گفت: خودرویی که ما امروز در اینجا مشاهد کردیم کیفیت بالایی داشته که امیدواریم تا اواخر امسال به بازار بیاید.

    وزیر صنعت معدن تجارت در ادامه یاد آور شد : مرکز تحقیقات خودرو سازی سایپا در قالب نرم افزار تست ها و کنترل هایی بر روی این نمونه ها انجام داند به طوری که همه ی موارد ایمنی در قالب این نرم افزار کنترل شده است.

    وی با اشاره به اصلاح ساختار گروه سایپا بیان کرد: از یک سال گذشته گروه سایپا در زمینه تحقیق و نوآوری، همکاری با دانشگاه ها و شرکت های معتبر خارجی اصلاح ساختار را آغاز کرده که امیدواریم محصول ارزشمندی برای بازار داخلی و صادراتی ارائه کند.

    نعمت زاده در پاسخ به این سوال که طی 20 سالی که این مرکز ایجاد شده آیا اقدامات آنها مورد انتظار بوده یا خیر گفت: خودروهایی تحت عنوان تیبا1، تیبا2، و ساینا محصول مرکز تحقیقات هستند اما به سبب آنکه طی سال های تحریم هیچ دسترسی به شرکت های خارجی نداشتیم به همین خاطر رضایت بخش بودن آن تنها با حمایت معنوی از خودرو سازان و اعتماد بیشتر مردم به محصولات داخلی مسیرخواهد بود.

    وزیر صنعت معدن در ادامه یاد آور شد: یک مرکز خودرو سازی دیگر که بعد از این مرکز پایه گذاری شده توقفی در بین داشته که خوشبختانه این مرکز بر اساس گزارشات مذکور به کار خود ادامه داد که امیدواریم امروز با پشتکار بیشتر به تحقیق و توسعه خود ادامه دهند تا گروه خود رو سازی کشور نجات یابد.

    وی با اشاره به آنکه گروه خودروسازی سایپا 7/1 فروش خود را صرف هزینه مرکز توسعه کرده است گفت: ممکن است بخشی از این هزینه مربوطه به ساختمان تاسیسات و بخشی دیگر در قالب طراحی هزینه شده باشند اما باید گفت که این رقم می بایست کماکان اضافه شود.

    نعمت زاده با اشاره به اینکه گروه خودرو سازی سایپا از نظر توسعه محصولات خود موفق بوده بیان کرد: امیدواریم با محصولاتی که بنده امروز در این بازدید مشاهد کردم مردم شاهد خبرهای خوبی در اواخر امسال و سال آینده باشند.

    وی با اشاره به صادرات خودرو در پسا برجام افزود: آنچه که امروز تولید می شود بازار آن محدود است بنابراین لازم است که با سرمایه گذاری های مشترک تولیدات محصولاتی جدید و پلات فرمهای جدید خودروهای مقبول بازار خارجی تولید شود چراکه این امر در توسعه موثر است.

    وزیر صنعت معدن تجارت ادامه داد: پیش بینی می کنیم در چشم انداز افق 1404 یک میلیون خودرو به بازارهای هدف صادر شود اما نباید فراموش کرد که این حرکت بسیار بزرگی است که باید در راستا آن بازاریابی شناسایی سلایق مردم در خارج از کشور تحقیقات بازار فنی و بازرگانی صادراتی گام برداریم.

    وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از تامین قطعات این محصولات تولید داخلی است بیان کرد: در حال حاضر بر روی خودروهایی که کار می شود بیش از 80 درصد و در برخی موارد 100 درصد داخلی هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو