فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

عمراصفهانی‌ها به دلیل آلودگی هوا دوسال کمتر از دیگر ایرانی ها است

عصر خودرو- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عمر هر اصفهانی دو سال کمتر از دیگر ایرانی ها است و آمار نشان می‌دهد آلودگی های هوای اصفهان نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است.

عمراصفهانی‌ها به دلیل آلودگی هوا دوسال کمتر از دیگر ایرانی ها است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، نورالله صلواتی با اشاره به اینکه در حال حاضر آلودگی هوا در صدر معضلات شهر اصفهان قرار دارد، اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد 80 درصد از آلایندگی‌های شهر اصفهان توسط تردد وسایل نقلیه موتوری ایجاد می‌شود.

    وی به پیشرفت علم و فناوری در سطح دنیا در حوزه تولید سوخت‌های پاک اشاره کرد و ابراز داشت: اید توجه داشته باشیم که  در دنیا با استفاده از سوخت سبز یا اتانول که از گیاهان طبیعی گرفته می‌شود بیش از 90 درصد به کاهش آلودگی هوا کمک شده و این در حالی است که در اصفهان هنوز از سوخت فسیلی استفاده می‌شود.

    عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر امکان تهیه گیاه سورگوم یا منداب یا ذرت و موارد مشابه به راحتی و با مصرف امکان پذیر است، افزود: همچنین باید یادآور شوم که این سوخت با صرفه اقتصادی بالایی نیز قابل انجام است.

    وی با تاکید بر اینکه آمار نشان می‌دهد که در شهر اصفهان شاخص منواکسید کربن و دی اکسید نیتروژن نسبت به سایر شهرها بیشتر است، اضافه کرد: این امر دلیل مشکلات احتراق سوخت است به گونه‌ای که در سال 93 شهر اصفهان با داشتن شاخص آلودگی 75.29 سومین شهر آلوده ایران بود که این میزان آلودگی‌ ناشی از مصرف سوخت خودروها در ایران، سه برابر کشورهای اتحادیه اروپایی است.

    صلواتی با اشاره به اینکه در حالی تردد وسائل نقلیه در کشورهای اروپایی چهار برابر ایران است که هر دستگاه موتورسیکلت در ایران معادل هشت خودرو آلودگی ایجاد می‌کند، تاکید کرد: یکی از مناسب‌ترین راهکارها برای کاهش آلودگی‌های هوا استفاده از سوخت‌های فسیلی یا سوخت سبز است.

    وی با بیان اینکه 80 درصد مرگ و میرها ناشی از آلودگی هوا است، افزود: با توجه به این موضوع تعجبی ندارد که سرطان و بیماری‌های تنفسی دومین و سومین علت مرگ و میر در ایران است و متأسفانه سیر صعودی دارد و همانگونه که قبلاً متذکر شدم عمر هر اصفهانی دو سال کمتر از عمرهای مشابه در دیگر شهرها است و آمار نشان می‌دهد آلودگی های هوای اصفهان نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است و آن هم به دلیل مشکلات احتراق سوخت است.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر راهکارهای متفاوتی برای کاهش آلودگی هوا پیشنهاد  شده است، گفت: پیاده روی، دوچرخه‌سواری، استفاده از وسائل نقلیه عمومی، کاهش ترافیک، معاینه فنی به موقع، خاموش کردن وسیله نقلیه در هنگام توقف و استفاده از وسائل نقلیه هیبریدی یا برقی از جمله این راهکارها است.

    وی همکاری مردم را لازمه اجرایی کردن پیشنهادات ارائه شده در حوزه کاهش آلاینده‌های هوا اعلام کرد و افزود: برای غلبه بر مشکل آلودگی هوای شهرها که یکی از مشکلات عمده در همه کشورهای دنیا بوده باید حداقل از شیوه‌های شناخته و تجربه شده در کاهش آلودگی‌های هوا استفاده کرد که در این راستا می‌توان از گیاهان و محصولات کشاورزی سوخت سبز اتومبیل تهیه شود و آن را جایگزین یا مخلوط با بنزین کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو