فونیکسریمکسبهتام

آماده‌سازی نقشه راه محرمانه در خودروساز برقی

عصر خودرو- خودروساز برقی تسلا همزمان با تلاش برای آرام کردن نگرانیها نسبت به ایمنی سیستم نیمه اتوماتیک "اتوپایلت"، یک نقشه راه محرمانه جدید تدارک می بیند.

آماده‌سازی نقشه راه محرمانه در خودروساز برقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، الون ماسک، روز یکشنبه در پیامی که در توییتر ارسال کرد نوشت: نقشه راه جدید برای این شرکت کالیفرنیایی هفته جاری اعلام می شود.

    به این ترتیب نقشه راهی که ماسک در سال 2006 اعلام کرد به روز خواهد شد. وی در آن زمان وعده داده بود یک خودروی برقی بدون نقص و ایراد و همچنین خودروهای خانواده با قیمت مناسبت عرضه خواهد کرد.

    تسلا موتورز نخستین خودروی برقی خود به نام رودستر را که تیراژ محدودی داشت در سال 2008 عرضه و پس از آن در سال 2012 "مدل اس" را عرضه کرد که با حدود 70 هزار دلار قیمت خریداران زیادی را در سطح جهانی جذب کرد.

    این شرکت برنامه هایی را برای عرضه مدل ارزانتر "مدل 3"  آغاز کرده است. این مدل که قیمتش نصف قیمت "مدل اس" است بیش از 300 هزار پیش سفارش دریافت کرده است.

    تسلا اوایل ماه جاری اعلام کرد یک راننده زمانی که از سیستم "اتوپایلت" در خودروی برقی "مدل اس" استفاده می کرد، در تصادف کشته شد.

    طبق گزارش دیترویت فری پرس، در تصادف دوم مالک "مدل ایکس" که جدیدترین مدل تسلاست به پلیس اعلام کرد در زمان تصادف از "اتوپایلت" استفاده می کرد.

    تسلا به رانندگان هشدار داده است که سیستم "اتوپایلت" به طور کامل اتوماتیک نیست و رانندگان در زمان استفاده از آن باید همچنان مراقب باشند. این سیستم می تواند به شکل اتوماتیک تغییر لاین داده، سرعت را کنترل کرده و با ترمز خودکار مانع از تصادف شود.

    آینده تسلا به چالش جدیدی برای الون ماسک تبدیل شده است. وی یک کارآفرین متولد آفریقای جنوبی و یکی از موسسان PayPal است و همچنین شرکت اکتشاف فضای خصوصی اسپیس ایکس را اداره می کند.

    شرکت تسلا بدنبال افزایش تولید خودروهای برقی بوده و مهمترین بخش برنامه این خودروساز ساخت کارخانه باطری سازی در نوادا بوده که باتریهای ویژه مورد نیاز این خودروها را تولید خواهد کرد.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تسلا و سایر خودروسازان سرگرم کار روی قابلیتهای رانندگی اتوماتیک هستند که گامی به سوی خودروهای خودران محسوب می شود و بهبود ایمنی جاده را مدنظر دارد.

    وال استریت ژورنال روز دوشنبه گزارش داد کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حال تحقیق از تسلاست تا معلوم شود آیا این شرکت با عدم افشای به موقع تصادف فلوریدا برای سرمایه گذاران پیش از فروش دو میلیارد دلار سهام، قوانین بورس را نقض کرده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو