فونیکسریمکسبهتام

پیکان تاکسی‌ها در برزخ

عصر خودرو- طرح کاهش از ابتدای شهریور ماه اجرایی می شودبا وجود محدودیت های پیش رو برای خودروهای فرسوده اما هنوزتکلیف تاکسی های پیکانی که در انتظار نوسازی هستند مشخص نیست.

پیکان تاکسی‌ها در برزخ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از مهر، از بهمن ماه سال گذشته تاکسی های فرسوده شهر تهران برای نوسازی ثبت نام کردند قرار بود در فصل نخست سال 95 تاکسی های فرسوده پیکان نوسازی شود . اما تاکنون تنها 15 تاکسی نوسازی شده است و هزار تاکسی نیز در انتظار موافقت پلیس برای شماره گذاری هستند .

    اما با اجرای طرح کاهش از ابتدای شهریور ماه ورود تمامی خودروهایی که امکان دریافت برگه معاینه فنی را ندارند به محدوده زوج و فرد ممنوع می شود . تاکسی های پیکان از جمله خودروهایی هستند که با اجرای این طرح دچار محدودیت های ترددی خواهند شد .

    میثم مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این رابطه به خبرنگار مهر گفت : در اجرای طرح مذکور ابتدا باید شرایط برای رانندگان تاکسی ایجاد شود و بعد برخورد سلبی صورت گیرد.

    او  با بیان اینکه بر اساس طرح (LEZ) همه تاکسی ها و خودروها باید دارای معاینه فنی باشند، اظهار داشت: اخذ برگ معاینه فنی به خودروهایی تعلق می گیرد که عمر خودرو کمتر از 10 سال باشد. بنابراین طبق این طرح خودروهای فرسوده نمی توانند در مناطقی که (LEZ) اجرا می شود تردد کنند.

    رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: امیدواریم با تصویب و اجرای طرح کاهش آلایندگی در مراجع قانونی به صورت هوشمندانه فکری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شود.

    وی با اشاره به ممنوعیت تردد تاکسی های فرسوده در محدوده های پیش بینی شده در طرح مذکور نیز گفت: مسئولان باید در ابتدا شرایط را برای رانندگان تاکسی فراهم کنند و بعد از تردد آن ها جلوگیری شود اما در عین حال سازمان تاکسیرانی تابع مراجع قانونی است و هر زمان که طرح (LEZ) اجرا شود تاکسیرانی نیز با ارگان های مربوطه همکاری خواهد کرد.

    راهکار مدیریت شهری برای تاکسی های فرسوده

    سیدنواب حسینی سخنگوی طرح کاهش نیز در خصوص محدودیت‌هایی که پس از اجرای این طرح برای وسایل حمل و نقل عمومی ایجاد می‌شود،به مهر  گفت: شهرداری در نوسازی تاکسی‌های فرسوده و مینی‌بوس‌ها با توجه به پتانسیلی که داشته است پیشقدم بوده، ما نیز دغدغه اجتماعی اینکه از اول شهریور قرار است رانندگان تاکسی پیکان که در طرح نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند چه کنند را داریم، بنابراین به طور موازی این موضوعات را پیگیری می‌کنیم. قول‌هایی از سوی نهادهای مسئول داده شده که تاکسی‌های پیکان در اولویت نوسازی هستند، اما ما نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای این نوع خودروها داشته‌ایم که به طور مثال خطوط این تاکسی‌ها از محدوده کنترلی تغییر کرده و به طور مثال به مناطقی مانند منطقه 22 که خارج از محدوده زوج و فرد است، منتقل شود. طرح کاهش با طرح پیشنهادی شهرداری تفاوت‌های بسیاری دارد، اما امیدواریم با آغاز اجرای این طرح، زمینه تکمیل آن فراهم شود و به نظر من گام مهمی در کاهش آلودگی‌های هوا دارد.

    بر اساس طرح LEZ مصوب شورای عالی ترافیک، تردد تمامی خودروهای فرسوده اعم از تاکسی های فرسوده در محدوده های طرح ترافیک و زوج و فرد ممنوع خواهد شد.

    طبق اعلام شهرداری تهران این طرح از ابتدای  شهریورماه سال جاری در 3 فاز اجرا می شود. در گام نخست در محدوده طرح زوج و فرد معاینه فنی خودروها کنترل شده و صرفا به‌خودروهایی که معاینه فنی داشته باشند، اجازه ورود به محدوده زوج و فرد داده می‌شود. در گام دوم معاینه فنی برای کل شهر الزامی می‌شود و در گام سوم محدوده زوج و فرد برای خودروهای انژکتوری آزاد می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو