فونیکسریمکسبهتام

آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس

عصر خودرو: در این مقاله به بررسی آپشن‌های خودروهای لوکس می‌پردازیم که غیرضروری و افراطی هستند. برخی از این امکانات شاید حتی یک بار هم در طول عمر خودرو مورد استفاده قرار نگیرند.

آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰
  • صندلی عقب می‌باخ
  • لیوان‌های مرسدس می‌باخ
  • هیچ جایی بدون چرم باقی نمی‌ماند
  • ساعت مچی مجهز به فرستنده‌ی رادیویی در استون مارتین
  • سلطان کربنی
  • کف محفظه بار ویژه رنجروور
  • رنگ DuoTone برای رنجروور SVAutobiography
  • ردیف سوم صندلی تسلا مدل اس
  • آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس
  • نسخه‌ی کربنی استون مارتین
  • آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس
  • سیستم تهویه شال بادی (Airscarf) مرسدس بنز
  • آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس
  • گارانتی افزوده‌ی لامبورگینی
  • سقف پرستاره‌ی رولزرویس فانتوم Celestial
  • روح بخشیدن به روح
  • سقف ستاره ای رولزرویس
  • شبح طلایی یا روح طلایی
  • آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس
  • آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس

صبحانه، هنگامی که بنتلی ساعت مکانیکی 170 هزار دلاری شاسی بلند لوکس بنتایاگا را عرضه کرد، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. ما قبلا نیز در خودروهای خاصی که بازه‌ی قیمتی آن‌ها بالاتر از یک میلیون دلار است، چنین آپشن‌ها و امکاناتی را دیده بودیم. اما این مورد فقط یک ساعت مکانیکی است؛ با اینکه این ساعت وسیله‌ای بسیار کاربردی است اما باید گفت که امروزه تلفن‌های هوشمند می‌توانند زمان را بسیار دقیق‌تر از این ساعت نشان دهند. در ضمن ساعتی با چنین قیمتی در خودرویی عرضه می‌شود که قیمت پایه‌ی آن 232 هزار دلار است، که بدین ترتیب با سفارش این ساعت قیمت خودرو به نزدیک دو برابر افزایش خواهد یافت.

این آپشن واقعا افراطی و غیر ضروری است. برای خرج کردن پول روی آپشن‌هایی که در حقیقت هیچ نیازی به آن‌ها وجود ندارد راه‌های دیگری نیز وجود دارد. ما در ادامه لیستی از آپشن‌های غیر ضروری و بسیار افراطی را فراهم آورده‌ایم که همگی در لیست‌های سفارشی عادی خودروسازان وجود دارند. گزینه‌هایی که در این لیست وجود دارند همگی در بخش سفارش وب‌سایت‌های سازندگان موجود هستند و خودروسازان نیز برای برطرف کردن عطش افراد ثروتمند به اینگونه آپشن‌ها، کاملا پاسخگو هستند. برای مثال هنگام خریداری رولزرویس فانتوم کوپه‌ی 440 هزار دلاری، می توانید رنگ آن را به رنگ چشمان سگ خانگی‌تان سفارش دهید یا برای تریم و تزئینات داخلی آن چوبی را سفارش دهید که در ساخت تابوت اجدادتان بکار رفته است.


ساعت بریتلینگ بنتلی بنتایاگا 2017

به نظر می‌رسد که بنتلی، برچسب قیمت 232 هزار دلاری را برای شاسی‌بلند لوکس بنتایاگا کافی نمی‌داند و این خودرو را به اندازه‌ی کافی گران نمی‌داند. بنابراین آن‌ها مدل First Edition را تولید کردند که 297 هزار و 400 دلار قیمت دارد و دارای بهینه سازی‌ها و تفاوت‌هایی نسبت به مدل استاندارد است. این مدل خاص را می‌توانید با ساعت‌های Breitling که قیمتی بین 10 تا 21 هزار دلار دارند سفارش دهید. از این نسخه‌ی خاص تنها به تعداد 608 دستگاه ساخته خواهد شد. بنتلی همچنین ساعت مولینر توربیلون (Mulliner Tourbillon) را نیز در این مدل بصورت آپشن عضه می‌کند که دیگر قابلیت جدا شدن از داشبورد و نصب روی مچ دست را ندارد. بنتلی تنها 4 عدد از این ساعت ها را در هر سال به فروش می‌رساند و دلیل آن این است که یک صنعتگر ماهر در Breitling این ساعت‌ها را بصورت دست ساز تولید می کند و ساخت هر ساعت 3 ماه زمان می برد.

بدنه‌ی این ساعت از شمش طلای خالص ساخته شده است و می‌توان آن را از جنس طلای زرد و یا سفید سفارش داد. سطح صفحه‌ی ساعت نیز در رو رنگ سیاه چوبی و سفید مروارید قابل سفارش است. روی صفحه‌ی ساعت، به جز اعداد 12، 3 و 9 سایر اعداد با هشت عدد الماس نشان داده شده‌اند و در موقعیت ساعت 6 نیز یک پنجره‌ی کوچک وجود دارد که از داخل آن می‌توان چرخش قطعات مکانیکی داخلی این ساعت لوکس سوئیسی را مشاهده کرد. این قطعات مکانیکی اما نیاز به مراقبت نیز دارند تا آسیب نبینند، چراکه این خودرو ممکن است برای روزها و هفته ها در خانه پارک شود، بنابراین بنتلی یک مکانیزم برقی برای این ساعت تدارک دیده است.


شبح طلایی یا روح طلایی

مجسمه‌ی بانوی پرنده ای که نشان رولزرویس است از طلای 24 عیار ساخته شده است و قیمتی برابر با 10 هزار و 75 دلار دارد. افراد و مکان‌هایی هستند که این نوع زرق و برق‌ها برای آن‌ها لازم است. در ضمن باید یادآوری کنم که در دهه‌ی 1990 شرکت تویوتا نیز در برخی مدل‌هایش از نشان طلایی استفاده می‌کرد. اما هرچه باشد این یکی واقعا گرانقیمت بوده و واقعا از طلا ساخته شده است.


روح بخشیدن به روح

رولزرویس امکانات و قابلیت شخصی سازی بیشتری را هم برای نشان خود ارائه می‌دهد. نسخه‌ای از این مجسمه از جنس پلی کربنات قابل سفارش است که 7 هزار و 850 دلار قیمت دارد و نورپردازی LED را نیز به قیمت 4 هزار و 25 دلار برای آن می‌توان سفارش داد. با پرداخت 6 هزار و 525 دلار هم می‌توان مجسمه را از جنس نقره سفارش داد.


سقف ستاره ای رولزرویس

با پرداخت تنها 12 هزار و 925 دلار، این آپشن می‌تواند آسمان پر‌ستاره‌ی شب را برای شما شبیه‌سازی کند. در حالی که هیچ اثری از سانروف و مونروف قابل باز شدن وجود ندارد. رولزرویس این کار را در مدل ریس (Wraith) با استفاده از یک سطح چرمی و تعداد 1340 شاخه فیبر نوری که بصورت دست ساز ساخته شده‌اند، انجام می‌دهد. در مدل بزرگ‌تر فانتوم، این کار با استفاده از تعداد 1600 فیبر نوری انجام می‌شود. در مدل سفارشی که تصویر آن را مشاهده می‌کنید، ستاره‌ها در محل واقعی خود در صورت فلکی در یک روز خاص (روز تولید مالک خودرو) کار گذاشته شده‌اند.


سقف پرستاره‌ی رولزرویس فانتوم Celestial

خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید نسخه‌ی خاصی از رولزرویس فانتوم است و به مناسبت تحویل نخستین دستگاه از نسل جدید این خودرو به مالکش در روز 1 ژانویه‌ی 2003 ساخته شده است. در سقف این خودرو، ستاره‌ها در موقعیت واقعی خود در صورت فلکی در همان تاریخ کار گذاشته شده‌اند و برای انجام این کار، سازنده از مشاوره‌ی یک اختر شناس مطرح بهره برده است.

در این خودروی خاص همچنین از 440 قطعه الماس برای تزئینات رودری‌ها، کنسول میانی و صفحه‌ی جدا کننده‌ی بخش عقب و جلو استفاده شده است.


گارانتی افزوده‌ی لامبورگینی

لامبروگینی اونتادور 400 هزار دلاری با گارانتی 3 ساله به فروش می‌رسد. اما اگر خواهان گارانتی 4 ساله باشید باید مبلغ 11 هزار و 600 دلار و اگر خواهان گارانتی 5 ساله باشید باید مبلغ 22 هزار و 200 دلار را پرداخت کنید. با چنین پولی می‌توانید یک خودروی هاچ بک جمع و جور را برای مصارف روزانه‌ی خود خریداری کنید.

به این نیز توجه داشته باشید که این مبلغ تنها برای گارانتی بوده و به صورت آپشن عرضه می‌شود. در مقایسه با سرویس‌های استانداردی که لامبورگینی به مشتریانش ارایه می‌دهد، این گارانتی اضافه بسیار غیر ضروری است.


سیستم تهویه شال بادی (Airscarf) مرسدس بنز

مرسدس بنز با رونمایی از کلاس SL جدید در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2017 طرفداران بسیاری را خوشحال کرد. این نسل SL نیز مجهز به صندلی هایی است که از سیستم Airscarf استفاده می‌کنند. این سیستم با تهویه‌ی هوای گرم در قسمت بالاتنه و گردن سرنشینان در هنگام باز بودن سقف کاری می‌کند که در هوای سرد نیز بتوانید سقف خودروی SL یا SLK خود را باز کنید و مدت زمان‌های بیشتری از سال از خودروی خود استفاده کنید.

نسخه‌های گران‌تری SL این آپشن را بصورت استاندارد در اختیار دارند. این آپشن به همراه گرمکن صندلی و سیستم ورود و استارت بدون کلید مرسدس بنز قیمتی معادل 3 هزار و 390 دلار دارد. این سیستم دیگر در حال عادی شدن است؛ اما همچنان می‌توان آن را به عنوان یک آپشن بسیار لوکس و غیر ضروری در این لیست قرار داد.


نسخه‌ی کربنی استون مارتین

همه چیز را از فیبر کربن بسازید. با استفاده از فیبر کربن در ساخت بدنه و ساختار خودرو می‌توان به طرز جالبی به مقاومتی بالاتر از فولاد و وزنی کمتر از آلومینیوم دست یافت؛ البته فیبر کربن قیمت بالاتری هم دارد. تنها مشکل این است که وقتی این همه پول را برای فیبر کربن هزینه می‌کنید، نمی‌توانید این هزینه‌ی خرج شده را ببینید. برای همین خودروسازی چون استون مارتین می‌تواند خودرو را با پکیج کربن به قیمت 9 هزار و 90 دلار عرضه کند که در این پکیج امکان مشاهده‌ی فیبر کربن بدنه وجود دارد. پکیج کربنی دیگری نیز برای داخل خودرو قابل سفارش است که 5 هزار و 380 دلار قیمت دارد. البته به جای این می‌توانید به سراغ مدل DB9 کربن ادیشن هم بروید که با قیمت پایه‌ی 201 هزار و 120 دلار تنها 10 هزار دلار از مدل DB9 جی تی بدون اپشن کربنی گران‌تر است.

استون مارتین مدل روبازی را هم به نام ولانته تولید می‌کند که امکان خرید آن با پکیج کربن وجود دارد. قیمت این خودرو 216 هزار و 120 دلار است و اگر فیبر کربن بیشتری بخواهید می‌توانید دستگیره‌ی درها را هم از جنس فیبر کربن سفارش دهید.


ساعت مچی مجهز به فرستنده‌ی رادیویی در استون مارتین

به زودی خودروها این توانایی را خواهند داشت که با ساعت‌های هوشمند ارتباط برقرار کنند و به این ترتیب این ساعت‌ها جای سوئیچ‌های کنونی فعلی را خواهند گرفت. استون مارتین اما از سال 2006 اقدام به عرضه‌ی ساعت Jeager-LeCoulture AMVOX2 به صورت آپشن نموده است. اخیرا نسخه‌ی AMVOX3 این ساعت نیز به قیمت 29 هزار دلار قابل سفارش است. این ساعت نسخه‌ی مکانیکی فوق لوکسی است که درون آن یک فرستنده‌ی رادیویی کار گذاشته شده تا بتوان از طریق آن درهای خودروی DB9 را باز و بسته کرد. در صورتی که باتری‌های ساعت تمام شوند امکان باز و بسته کردن درها به صورت عادی وجود دارد.


ردیف سوم صندلی تسلا مدل اس

با پرداخت 71 هزار دلار می‌توانید تسلا مدل S را خریداری کنید. این خودروی خانوادگی پرچمدار خودروهای برقی جهان است. نصب صندلی مخصوص کودک در خودرو همواره کاری آزار دهنده بوده بنابر این تسلا این امکان را به مشتریان می‌دهد تا پرداخت 3 هزار دلار این صندلی‌ها را بصورت نصب شده در صندوق عقب خریداری کنند. البته در مقایسه با شاسی‌بلند‌هایی که دارای ردیف سوم صندلی هستند این آپشن چندان لوکس نیست.

در نهایت اگر خودرو را بدون این آپشن سفارش دهید قیمت آن چندان فرقی نخواهد کرد چون در این صورت پکیج باتری‌های بزرگ‌تر را دریافت می‌کنید که می‌توانند شعاع حرکتی خودرو را افزایش دهند.


رنگ DuoTone برای رنجروور SVAutobiography

رنگ آمیزی لوکس روی بدنه‌ی هر رنجرووری حدود 1800 دلار هزینه دارد؛ اما این یکی نمونه‌ی خاصی است. رنجروور سال‌ها است به عنوان سازنده شاسی‌بلندهای لوکس شناخته می‌شود و اکنون جگوار-لندروور، شرکت مادر رنجروور تصمیم گرفته تا این نسخه‌ خاصی از این خودرو را با نام عرضه کند تا بتواند همچنان با رقبای جدیدی مانند بنتایاگا رقابت کند.

این خودرو به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل مجهز است که به کمک سوپرشارژر می‌تواند 550 اسب بخار قدرت تولید کند. با آپشن‌های خاص و لوکس زیادی که در داخل و خارج این خودرو وجود دارد قیمت پایه آن به 200 هزار و 490 دلار می‌رسد که برابر قیمت دو دستگاه رنجروور عادی و یک دستگاه لندروور دیسکاوری اسپرت است. با پرداخت 14 هزار و 500 دلار می‌توانید این خودرو را به رنگ دوتون خریداری کنید رنجروور در حالت عادی 9 رنگ را برای خریداران عرضه می‌کند اما مدل‌های ویژه را تقریبا در هر رنگی می‌توانید خریداری کنید.


کف محفظه بار ویژه رنجروور

رنجروور SVAutobiography در کف قسمت بار خود یک صفحه‌ی متحرک دارد که برای آسودگی و سهولت قرار دادن وسایل در صندوق طراحی شده است اما با پرداخت 5 هزار و 100 دلار می‌توانید این صفحه را از جنس چوب سفارش دهید. برای کسانی که باز هم خواهان راحتی بیشتر در سوار و پیاده شدن سرنشینان از خودرو هستند× امکان سفارش رکاب بغل با مکانیسم برقی به قیمت 4 هزار و 151 دلار وجود دارد.


سلطان کربنی
 

برای سفارشی کردن پاگانی هوآیرای 1.44 میلیون دلاری گزینه‌های زیادی در دسترس است. این خودرو برای کسانی ساخته شده است که از راندن فراری خسته شده‌اند. آپشن بدنه‌ی فیبرکربنی این خودرو قیمتی در حدود یک سدان لوکس دارد و با داشتن 152 هزار دلار قیمت، تقریبا با ساعت بنتلی برابر است.
هیچ جایی بدون چرم باقی نمی‌ماند

همه چیز را با چرم بپوشانید. شاید فکر کنید که در تودوزی‌های چرمی به اندازه کافی از چرم گاو استفاده شده است اما پورشه کمی بیشتر از سایر تولید‌کنندگان از چرم استفاده می‌کند. در مدل پانامرا می‌توانید دریچه‌های سیستم تهویه را از جنس چرم و با قیمت 2٬505 دلار خریداری کنید. با پرداخت 740 دلار دیگر می‌توانید رکاب زیر در را نیز از جنس چرم سفارش دهید. امکان پوشاندن بخش‌های بیشتری نیز با چرم وجود دارد؛ مانند ستون فرمان، درب جعبه فیوز و آویز لباس. تنها محدودیتی که در این بخش وجود دارد این است که چقدر پوست گاو برای خودرو در دسترس باشد.


صندلی عقب می‌باخ

چیزهایی فراتر از چرم هم وجود دارد. سه آپشن در می‌باخ 600 پولمان وجود دارد که جمعا 6 هزار و 250 دلار قیمت دارد. اولین آپشن به قیمت 1950 دلار است که صندلی‌های ردیف وسط را حذف می‌کند تا فضای پای سرنشینان افزایش یابد؛ این فضا آنقدر زیاد است که برای مقایسه باید گفت سرنشینان عقب فضایی به اندازه فضای پارک یک اسمارت را در اختیار دارند. صندلی‌های برقی این خودرو به استراحت‌گاه پا نیز مجهز هستند. این خودرو 190 هزار دلاری با پرداخت 1100 دلار دیگر مجهز به یخچال می‌شود که می‌تواند دو عد شیشه‌ی نوشیدنی را در خود نگه دارد.


لیوان‌های مرسدس می‌باخ

وقتی در حال ولخرجی برای سفارش آپشن‌های مرسدس می‌باخ هستید، بهتر است در کنار یخچال نوشیدنی‌ها، دو عدد لیوان از جنس نقره را نیز خریداری کنید. این لیوان‌ها دارای پایه‌ای هستند که در جا لیوانی خودرو ثابت می‌شود و قیمت آن‌ها 3 هزار و 200 دلار است.

به گزارش زمین، نظر شما درباره‌ی این میزان از افراط در دنیای خودروهای لوکس چیست؟ آیا پرداخت چنین مبالغی برای این آپشن‌ها را ضروری می دانید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو