فونیکسریمکسبهتام

عرضه رنو کپچر در ۶ رنگ با موعه تحول آذر تا بهمن

تاکتیک خودروسازان برای تامین نقدینگی

عصر خودرو- دو خودروساز بزرگ کشور برای جمع آوری نقدینگی به پیش‌فروش خودرو روی آورده‌اند تا با دریافت رقمی بین ۳۴ تا ۵۰ درصد قیمت برخی خودروها بتوانند تقاضای موجود برای خرید خودرو را به نام خود درآورند.

تاکتیک خودروسازان برای تامین نقدینگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  اقتصادنیوز، دو خودروساز بزرگ کشور برای جمع آوری نقدینگی به پیش‌فروش خودرو روی آورده‌اند تا با دریافت رقمی بین 34 تا 50 درصد قیمت برخی خودروها بتوانند تقاضای موجود برای خرید خودرو را به نام خود درآورند.

    بر اساس این گزارش ایران‌خودرو که طی هفته‌های گذشته طرح فروش قسطی پژو 206 تیپ2 را با پیش پرداخت 11 میلیونی و اقساط سه ساله به اجرا درآورد، به تازگی خودرو رنو کپچر را پیش فروش کرده تا در مقام نمایندگی فروش این شرکت فرانسوی به واردات کپچر پرداخته و این خودرو را از طریق شبکه نمایندگی‌های خود به فروش رسانده و خدمات پس از فروش آن را ارائه دهد.

    آن‌گونه که ایران خودرو اعلام کرده، متقاضیان خرید کپچر می توانند با پرداخت 50 میلیون تومان از قیمت این خودرو، آن را پیش خرید کرده و ظرف ماه‌های آذر تا بهمن 95 دریافت کنند. سایپا نیز در مقابل خودرو کیا سراتو را با قیمت 90 میلیون تومان عرضه کرده و چیزی حدود 40 میلیون تومان آن را به صورت وام با بهره صفر به مشتریان عرضه می کند.

    در این میان اما سایر خودروسازان که عمدتا به تولید خودروهای چینی مشغولند نیز ترفندهایی را برای فروش محصولات خود به کار گرفته اند. به عنوان مثال شرکت مدیران خودرو که به تولید انواع محصولات چری چین مشغول است خودرو آریزو5 را که به تازگی از آن در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی کرده، با 50 درصد پیش پرداخت به فروش رسانده و مابقی آن را به صورت اقساط 12 تا 24 ماهه با سود 20 تا 22 درصد دریافت می‌کند.

    این برای اولین بار است خودروسازان کشور، اقدام به فروش خودروهای جدید به صورت قسطی کرده و تاریخ تحویل آن را 90 روزه اعلام کرده اند. پیش از این با توجه به پایین بودن میزان عرضه خودرو، معمولا خودروسازان اصل قیمت یک خودرو را دریافت می‌کردند و با بدعهدی های فراوان تحویل مشتریان می‌دادند.

    به اعتقاد برخی از تحلیلگران، تغییر رفتار خودروسازان فعال در بازار ایران به خاطر حضور خودروسازان چینی است چرا که آنها در طول یک دهه فعالیت رسمی خود در این بازار هم از نظر تنوع و هم به لحاظ قیمت توانسته اند پایه گذار بازاری رقابتی در کشور شوند.

    این حضور سبب شد تا دولت بخشنامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو را ابلاغ کند که بر اساس آن در همه پیش‌فروش‌های خودرو باید حداکثر 50 درصد قیمت یک خودرو دریافت شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو