فونیکسریمکسبهتام

دلیل روند کند نوسازی تاکسی ها

خودروسازان همکاری کنند

عصر خودرو- معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های از عدم همکاری مناسب خودروسازان در روند نوسازی تاکسی ها گلایه کرد .

دلیل روند کند نوسازی تاکسی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، علی نوذرپور درنشستی خبری در تشریح روند اجرای طرح جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده گفت: تعداد متقاضیان تایید شده توسط سازمان ها، واحدهای تاکسیرانی و حمل و نقل همگانی 55 هزار و 410 نفر بوده و 54 هزار و 570 متقاضی هم بررسی و توسط اتحادیه تایید شده اند.

    وی افزود: تاکنون 33 هزار و 887 متقاضی شعبه بانک و نمایندگی را انتخاب کرده و معرفی نامه خود را دریافت کرده‌اند؛ ضمن آنکه 11400 نفر واجد  شرایط تشکیل پرونده تسهیلات در بانک ها شده اند.

    وی ادامه داد: از این تعداد، 9934 متقاضی به ایران خودرو برای دریافت خرید تسهیلاتی خودرو معرفی شده‌اند  و 1953 نفر برای خرید نقدی به ایران خودرو معرفی شدند که نهایتا 850 خودرو تحویل متقاضیان شده است.

    معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  تاکید کرد: 7565 مورد تایید واریز وجه به حساب ایران خودرو بوده و تعداد متقاضیانی که مراکز اسقاط را انتخاب کرده اند به 6958 مورد رسیده است.

    تعداد متقاضیان پذیرش شده در مراکز اسقاط4911 مورد بوده و 2978 مورد ارزش لاشه خودرو پرداخت شده است.

    وی افزود: 1127 مورد تعداد خودروهای اسقاط شده بوده و 1013 مورد پرونده اسقاط  برای تایید به ناجا ارسال شده است که تاکنون 640 مورد از پرونده های اسقاط شده توسط ناجا تایید شده است.

    نوذرپور با تاکید بر لزوم وجود تعدد مراکز اسقاط در سراسر کشور از پافشاری ایران خودرو برای استفاده از 16 مرکز در سراسر کشور به ویژه مرکز اسقاط تهران  خبر داد و گفت: قانون ستاد حمل و نقل سوخت کشور به عنوان ناظر عالی اجرای  طرح های جایگزین، مراکز اسقاط و بازیافت را به عنوان مجریان طرح اسقاط مشخص کرده، اما متاسفانه خودروساز بدون توجه به این موارد و پافشاری بر استفاده از مراکز اسقاط خاص، موجب کاهش سرعت ادامه روند اجرایی طرح شده اند.

    وی افزود: در تمام نقاط کشور 130 مرکز اسقاط مورد تایید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت وجود دارد که وظیفه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را برعهده دارند در حالیکه ایران خودرو با فشارهای جانبی به ستاد حمل و نقل سوخت، ابتدا فقط یک مرکز اسقاط با کد 1731 را در شهر تهران مشخص و برای اجرای اسقاط 90 هزار تاکسی به ستاد معرفی کرده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو