فونیکسریمکسبهتام

شکایت سه ایالت آمریکا علیه خودروهای آلاینده

عصر خودرو- سه ایالت آمریکا با وجود این‌که در ماه ژوئن به همراه سایر ایالت‌ها با فولکس واگن برای فیصله دادن به تخلفات این خودروساز به توافق رسیده بودند از شکایت‌های جدید علیه این خودروساز آلمانی در ارتباط با فروش خودروهای دیزلی مجهز به نرم‌افزار دستکاری سیستمهای کنترل آلایندگی خبر دادند.

شکایت سه ایالت آمریکا علیه خودروهای آلاینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، دادستان کل مریلند در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: جزییات شکایت جدید علیه فولکس واگن را که در آن این خودروساز آلمانی به نقص قوانین محیط زیستی این ایالت متهم شده است اعلام خواهد کرد.

    ایالت‌های نیویورک و ماساچوست هم شکایت‌های جداگانه‌ای مربوط به همین موضوع مطرح خواهند کرد.

    ایالت نیویورک ماه گذشته اعلام کرده بود که با فولکس واگن به همراه 43 ایالت دیگر از جمله مریلند و ماساچوست برای فیصله دادن به تخلفات فولکس واگن در زمینه آلایندگی خودروهای دیزلی، به توافقی به ارزش 603 میلیون دلار رسیده است.

    این شکایت‌ها جدیدترین نشانه از این هستند که مشکلات حقوقی ناشی از رسوایی تقلب فولکس واگن در تست‌های آلایندگی دیزلی در آمریکا همچنان ادامه دارد. این خودروساز همچنین با تحقیقات کیفری از سوی وزارت دادگستری آمریکا مواجه است.

    فولکس واگن ماه گذشته اعلام کرد: با رگولاتورهای فدرال و ایالتی آمریکا و وکلای 475 هزار مالک خودروهای دیزلی دو لیتری به توافقی به ارزش 15.3 میلیارد دلار رسیده که شامل توافق 603 میلیون دلاری با ایالتهای آمریکا بوده است.

    دادستان کل ایالت نیویورک ماه گذشته با اشاره به ادامه‌ تحقیقات این ایالت گفته بود: توافق گروهی ایالت‌ها با این خودروساز تاوان فریب دادن مصرف‌کنندگان و آسیبهای محیط زیستی است که این شرکت به بار آورده است.

    کمیسیون منابع هوایی کالیفرنیا هفته گذشته طرح فراخوان پیشنهادی از سوی فولکس‌ واگن برای تعمیر خودروهای دیزلی سه لیتری در این ایالت را که به نرم‌افزار دست‌کاری کنترل‌های آلایندگی مجهز هستند را رد و اعلام کرده بود تا ماه دسامبر اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری درباره‌ امکان تعمیر همه خودروهای سه لیتری نخواهد داشت.

    اگر اصلاح این خودروها امکان‌پذیر نباشد در این صورت فولکس واگن باید آنها را بازخریداری کند که به معنای افزوده شدن میلیاردها دلار هزینه اضافی است.

    بر اساس گزارش رویترز، این شرکت همچنین سرگرم مذاکره با 650 واسطه فروش است که از زمان ممنوعیت فروش خودروهای دیزلی آلاینده جدید در سال گذشته، قادر به فروش حدود 12 هزار خودروی دیزلی جدید نبوده اند. این خودروساز با واسطه‌های فروش آمریکایی خود به‌طور مرتب دیدار می‌کند و تاکنون تنها شمار کوچکی از واسطه‌های فروش فولکس واگن در آمریکا از این خودروساز شکایت کردند.

    در این بین روزنامه هندلز بلات آلمان به نقل از یک سخنگوی فولکس واگن نوشت: این خودروساز درصدد است با مالکان خودروهای دیزلی کانادایی به توافق مشابهی که در آمریکا برای جبران خسارت مالکان خودروهای دیزلی آلاینده داشته است برسد.

    این خودروساز در صورتی که مجبور باشد به توافق مشابهی در کانادا برسد، به دو میلیارد دلار دیگر نیاز خواهد داشت.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم