فونیکسریمکسبهتام

اخبار داغ از ایران‌خودرو

پژو ۲۰۷i اتوماتیک و سدان در راه بازار

عصر خودرو- ایران‌خودرو در ادامه روند معرفی محصولات جدید به بازار ایران، چندی قبل مدل ۲۰۷i را با تغییراتی در بدنه و داخل خودرو معرفی کرد اما این پایان کار ایران‌خودرو با این محصول نیست و اینک خبر می‌رسد نمونه‌های صندوق‌دار و اتوماتیک این خودرو نیز تا پیش از پایان سال به بازار معرفی خواهد شد.

پژو ۲۰۷i اتوماتیک و سدان در راه بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو که امروز در نشست خبری شرکت بورس به مناسبت بیست و یکمین سالروز عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران با خبرنگاران به گفتگو نشسته بود در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌ای ایران‌خودرو برای تنوع‌بخشی به محصولات و عرضه مدل‌های جدید گفت:"نمونه 207i هاچ بک که پیش از این رونمایی شده است و فردا در جریان مجمع سهامداران، در معرض دید سهامداران ایران‌خودرو قرار خواهد گرفت. این محصول ویژه بازار ایران است و بدون اتکا به پژو در داخل کشور توسعه پیدا کرده و عرضه آن از شهریورماه آغاز خواهد شد."
    این خودرو را می‌توان نمونه‌های به‌روزرسانی شده مدل‌های 207i دانست که پیش این نیز از سوی ایران‌خودرو در بازار ایران عرضه شده بود و با توجه به تغییرات ظاهری نسبت به 206، استقبال خوبی از آن به عمل آمد. ایران‌خودرو با توجه به این استقبال، در ادامه توسعه محصولات جدید، این خودرو را با تغییراتی در داخل و خارج خودرو روانه بازار کرده است، تغییراتی که باعث شده پیش‌بینی‌ها حکایت از موفقیت آن در بازار داشته باشند.
    یکه زارع همچنین در این برنامه به عرضه مدل‌های دیگری بر اساس این خودرو نیز اشاره کرد که شامل نمونه‌های سدان و اتوماتیک است. وی در این زمینه گفت:"بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته نمونه‌های صندوق‌دار این خودرو نیز در ایران تولید خواهد شد که نمونه‌ای از آن را در معرض دید سهامداران فرار خواهد گرفت. به‌علاوه ما در بهمن‌ماه عرضه مدل‌های اتوماتیک این خودرو را نیز بدون اتکا به پژو آغاز خواهیم کرد."
    عرضه نمونه اتوماتیک این خودرو می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای مدل‌های تیپ 6 پژو 206 باشد، خودرویی که هرچند از نظر تعداد فروش هیچ‌گاه نتوانست به‌اندازه مدل‌های دنده دستی موفق باشد اما طیفی از خریداران را که به دنبال خودروهای دنده اتوماتیک برای رفاه در رانندگی شهری بودند را به‌سوی خود جلب کرد. در غیاب این خودرو، ایران‌خودرویی‌ها این بخش از بازار را به ساندرو واگذار کرده بودند و اینک با عرضه مدل‌های دنده اتوماتیک از 207i قصد دارند بار دیگر سهم خود را از بازار به دست آوردند ضمن آنکه نباید فراموش کنیم این خودرو نسبت به ساندرو از امکانات بیشتری برخوردار است و همین مسئله می‌تواند برگ برنده 207i اتوماتیک در بازار ایران باشد.
    عرضه نمونه صندوق‌دار از پژو 207i هم می‌تواند جایگزینی برای 206SD باشد، خودرویی که هرچند در تعاریف ایرانی از یک خودروی سدان، به‌عنوان نمونه‌ای کوچک در نظر گرفته شده بود و هیچ‌گاه نتوانست سهمی که ایران‌خودرویی‌ها انتظار داشتند را از بازار به دست آورد اما با توجه به علاقه عمومی ایرانی‌ها به خودروهای سدان، تا حدودی توانست نظر خانواده‌های کم‌جمعیت را به خود جلب کند و با عرضه مدل‌های سدان پژو 207i ایران‌خودرو امیدوار است بتواند با توجه به امکانات بیشتر این خودرو نسبت به SD، خریداران بیشتری را به این خودرو جلب کند.
    درباره 207i جدید ایران‌خودرو بیشتر بدانید
    ایران‌خودرو با عرضه این مدل سعی در حفظ مشتریان خودروهای‌ هاچ‌بک زیر 60 میلیون تومان در بازار را دارد. در نمای جلو عمده تغییرات نسبت به پژو 206 و مشابه مدل قبلی 207i است اما چراغ‌های جلو در طرح جدیدی که از سوی مرکز تحقیقات ایران‌خودرو توسعه‌یافته بیشترین شباهت را به نوه این خودرو یعنی مدل 208 پیدا کرده است، به‌گونه‌ای که چینش و ترکیب داخلی چراغ‌ها تغییر کرده و نوار LED روشنایی در روز به بالای این چراغ افزوده شده است لذا اگر هدف شرکت پژو از عرضه 206+ را ارائه مدلی ارزان‌تر اما شبیه به 207 بدانیم‌، ایران‌خودرو با این مدل جدید طرح پژو را یک‌قدم به 208 هم نزدیک کرده است اما تنها به قیمت یک چراغ.
    در نمای عقب چراغ‌ها نیز با تغییرات محدود روی اتاق جدید این خودرو قرار گرفته‌اند. حذف نوار روی ستون‌، همرنگ‌شدن زه و دستگیره در‌ها با بدنه و تغییر طراحی و ابعاد درب موتور به همراه طرح جدید برای مه‌شکن و سپر عقب در کنار سپر جلو مهم‌ترین تغییرات ظاهری پژو 207i جدید هستند که البته بخش عمده‌ای از این تغییرات به غیر از چراغ‌ها، سوغات مدل قبلی این خودرو است. در نمای داخلی مهم‌ترین تغییر نصب نمایشگر 7 اینچی لمسی‌، ورودی USB، رهیاب و پخش DVD در کنار انتقال کلید‌های کروز کنترل به روی فرمان است. بلوتوث نیز از روی فرمان این خودرو قابل کنترل است. داشبورد به‌طور کلی دستخوش تغییرات فراوانی شده است به‌گونه‌ای که کاملا می‌توان آن را متفاوت و به‌روزتر از 206 دانست‌. با قرار‌گیری نمایشگر 7 اینچ به‌جای نمایشگر ساعت 206‌، کلید فلاشر نیز به بخش میانی دریچه‌های کولر با طراحی جدید منتقل شده است. استفاده از رنگ گروه به‌عنوان قاب دریچه‌ها‌، روی دسته دنده و همچنین فرمان جلوه داخلی این خودرو را از 206 کاملا تفکیک می‌کند. نمایشگر‌های پشت فرمان در 3 دایره با زمینه سفیدرنگ‌، جلوه بهتر و اسپرت‌تری نسبت به 206 دارند و کامپیوتر سفری در میان آن‌ها قرار دارد.
    مهم‌ترین تغییرات مدل جدید 207i در کابین شامل اضافه‌شدن فرمان با طراحی جدید و امکانات بیشتر به همراه نمایشگر 7 اینچ می‌شود که حتی در مدل 206+ خود پژو نیز شاهد این امکانات نبودیم‌. صندلی‌ها نیز بر اساس آنچه در نخستین تصاویر این خودرو دیده می‌شود، مشابه 206 هستند و با نمونه استفاده شده در 206+ تفاوت دارند‌. هر دو صندلی در این خودرو به‌صورت دستی کنترل می‌شوند که از مهم‌ترین نقاط ضعف چنین خودرویی است. رینگ آلومینیومی 5 شاخه این خودرو همانند مدل قبلی 207i در ایران است و با رینگ انتخابی پژو برای مدل 206+ تفاوت دارد. دوربین دید عقب نیز یکی از امکانات قابل توجهی است که به‌واسطه حضور نمایشگر 7 اینچی به این خودرو اضافه شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو