فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس برنامه ریزی شهری عنوان کرد؛

تاثیر گرمای بی سابقه تهران بر افزایش حوادث ترافیکی

عصر خودرو- این روزها مردم تهران گرم ترین روزهای سال را تجربه می کنند و افزایش بی سابقه گرمای هوا به بالای ۴۰ درجه، عموم شهروندان اعم از پیاده و سواره را کلافه کرده است.

تاثیر گرمای بی سابقه تهران بر افزایش حوادث ترافیکی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، یک کارشناس برنامه ریزی شهری با اعلام اینکه اغلب افراد همزمان با گرم شدن هوا بی حوصله، تندخو و بداخلاق می شوند، گفت: هوای گرم باعث افزایش پرخاشگری، خشونت و عصبانیت افراد می شود.

    شهرام جباری زادگان با تاکید بر این که این روزها افرادی که با آنها سر و کار داریم، ممکن است مانند ما از گرمای شدید هوا کلافه شده باشند، افزود: فراموش نکنیم بیشتر افراد جامعه تحت تاثیر گرما بی حوصله اند و ممکن است با کوچکترین بهانه و تلنگری کنترل خود را از دست بدهند.

    وی با اشاره به این که برای برخی افراد، تحمل گرمای شدید غیرممکن است، اظهار کرد: بد اخلاقی و کج خلقی یکی از آثار و عوارض شایع گرمای هوا در تابستان است و نوشیدن آب و مایعات خنک می تواند به تحمل این شرایط کمک کند.

    جباری زادگان با بیان این که در شرایطی که تهران روزهای بسیار گرمی را سپری می کند، به بیماران، کودکان و سالمندان توصیه می شود تا جای ممکن از منزل خارج نشوند، تصریح کرد: در صورت ضرورت، خروج از منزل باید به ساعاتی غیر از وسط روز که شدت تابش نور خورشید بالاست، موکول شود.

    وی با اشاره به اثر گرمای هوا بر کلافگی ٣ میلیون راننده تهرانی، اظهار کرد: البته این تاثیر بر رانندگان حمل و نقل عمومی که از ابتدای صبح تا انتهای شب در سطح شهر مشغول به کار هستند، بسیار بیشتر است.

    جباری زادگان با بیان این که بسیاری از خودروهای قدیمی فاقد کولر هستند و رانندگان و سرنشینان آنها چاره ای جز تحمل گرما ندارند، تصریح کرد: این در شرایطی است که بیشتر رانندگان از جمله رانندگان آژانس و تاکسی ها هم به دلیل ملاحظات اقتصادی یا به علت ترس از جوش آوردن موتور خودرو از کولر استفاده نمی کنند.

    این کارشناس مسائل شهری در پایان با تاکید بر این که افزایش گرمای هوا با افزایش استفاده از موتورسیکلت نسبت مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: این مهم به صورت غیر مستقیم منجر به افزایش حوادث ترافیکی می شود، ضمن این که به صورت مستقیم نیز موجب تشدید رانندگی پرخاشگرایانه یا به اصطلاح رانندگی تهاجمی می شود که توصیه می کنیم رانندگان با حفظ آرامش خود از بروز خطرات احتمالی که به دنبال رانندگی پرخطر و عصبی حادث می شود جلوگیری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو