فونیکسریمکسبهتام

معاون فروش و بازاریابی سایپا

سایپا هیچ خودرویی در انبار ندارد

به دلیل رشد تقاضا، تحویل خودرو با اندکی تاخیر همراه است

عصر خودرو- تقی‌زاده گفت: به دلیل افزایش بیش از انتظار تقاضا در بازار، ما نتوانستیم در تحویل به موقع خودرو به مشتریان به طور کامل به تعهدات خود عمل کنیم و تحویل خودرو با اندکی تاخیر همراه است. این در حالیست که تولید ما نسبت به سال گذشته ۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.

سایپا هیچ خودرویی در انبار ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، معاون فروش و بازاریابی سایپا با تائید افزایش فروش این شرکت در روزهای اخیر اظهار داشت: به طور کلی در سال جدید شاهد افزایش تقاضا در بازار خودرو بودیم و با توجه به اینکه گروه خودروسازی سایپا یکی از تامین کننده‌های اصلی بازار خودرو ایران است این افزایش بر روند کار این شرکت نیز اثر گذاشته است.

    رضا تقی زاده ماکویی ادامه داد: در سال جدید تاکنون 230 هزار دستگاه تقاضا داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش داشته و بیشتر درخواست‌‌ها برای خودروی پراید و تیبا بوده است. این در حالی است که امروز 30 درصد خودروهای موجود در بازار ایران را این دو محصول تشکیل می دهند.

    وی ادامه داد: در بخش خودروهای با رده قیمتی66 میلیون تومان به بالا سایپا دارای بیشترین سهم بازار است و در بخش وانت سواری نیز در حدود 55 درصد سهم این گروه خودروسازی است.

    تقی زاده اضافه کرد: امسال نیز 12 محصول جدید را روانه بازار کرده‌ایم و تاکنون استقبال خوبی از آنها صورت گرفته که از جمله می‌توان به خودروهای برلیانس، ساندرو و آریو اشاره کرد و آن طور که از ظواهر امر پیداست این استقبال شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

    وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم امیدواریم در زمستان ساینا هاچ بک را به بازار عرضه کنیم که البته قیمت نهایی این محصول هنوز مشخص نشده است.

    معاون فروش و بازاریابی سایپا تصریح کرد: ما در سال جاری تغییراتی در سیستم و طرح‌های فروش خود انجام دادیم و سعی کردیم این اصلاحات به نفع مشتری باشد، به طور مثال ما در سال قبل بابت تسهیلاتی که به مشتریان می دادیم سود 31 درصد می‌گرفتیم که امسال این عدد کاهش یافته و با توجه به نوع خودرو و مدت زمان پرداخت، این عدد از صفر تا 21 درصد متغیر است.

    تقی زاده ادامه داد: از طرف دیگر سعی کردیم تا حد ممکن مبلغ پیش پرداخت را پایین بیاوریم تا افراد بیشتری را بتوانند از محصولات گروه سایپا استفاده کنند، علاوه بر این موارد و همزمان با افزودن بر تنوع محصول، سطح و کیفیت خدمات پس از فروش و سرویس دهی به مشتریان را نیز بالا بردیم.

    تقی‌زاده گفت: به دلیل افزایش بیش از انتظار تقاضا در بازار، ما نتوانستیم در تحویل به موقع خودرو به مشتریان به طور کامل به تعهدات خود عمل کنیم و تحویل خودرو امروز با اندکی تاخیر همراه است. این در حالی است که تولید ما نسبت به سال گذشته 18.5 درصد افزایش داشته است.

    معاون فروش و بازاریابی سایپا در مورد علل تاخیر عنوان کرد: یکی  از علل تاخیر کمبود قطعات است. با توجه به حساسیت و سخت‌گیری که سایپا در مورد کیفیت قطعات دارد برخی از آنها برگشت می خورند. وی تاکید کرد در رویکرد جدید سایپا، ما به هیچ عنوان کیفیت را فدای سرعت نخواهیم کرد از طرف دیگر ما خود را متعهد به مشتریان می دانیم. در حال حاضر هیچ خودرویی در انبارهای این شرکت وجود ندارد.

    تقی‌زاده  با اشاره به میزان تولیدات این شرکت در سال جاری گفت: مطابق آماری که به بورس ارائه کرده‌ایم میزان تولید گروه خودرو سازی سایپا در سال جاری 530 هزار دستگاه خواهد بود همچنین براساس روند فعلی تقاضا و تولید، انتظار داریم آن را افزایش دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو