فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی خبر داد:

اجرای طرح برخورد بامسافربرهای شخصی درکرمانشاه

عصر خودرو- معاون سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی کرمانشاه گفت: درکرمانشاه بیش از ۹ هزار دستگاه تاکسی در سه کلاس تاکسی‌های مسیری، گردشی و آژانس فعالیت می‌کنند و کمبودی در این زمینه نداریم.

اجرای طرح برخورد بامسافربرهای شخصی درکرمانشاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  یوسف حیدری در خصوص وضعیت ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه اظهار داشت: در شهر کرمانشاه بیش از 9 هزار دستگاه تاکسی در سه کلاس تاکسی‌های مسیری، گردشی و آژانس فعالیت می‌کنند و متاسفانه مشکلاتی نه فقط در کرمانشاه بلکه حتی در کشور در رابطه با مسافربرهای شخصی داریم.

    معاون سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی کرمانشاه افزود: سازمان تاکسیرانی مجدانه پیگیر رفع مشکلات تاکسیرانان است و رایزنی‌های مختلفی با ارگان‌ها و نهادهای ذیربط برای رفع مشکلات به خصوص در حوزه مسافربرهای شخصی در حال انجام است.

    مسافربرهای شخصی از هیچ نظر مورد اطمینان نیستند

    حیدری بیان کرد: بیش از 1500 دستگاه خودروی فرسوده با عمر بیش از 10 سال در ناوگان تاکسیرانی کرمانشاه وجود دارد که تاکنون برابر فراخوانی که از بهمن سال گذشته شروع شده و تا پایان امسال هم ادامه دارد 860 دستگاه از این تعداد برای تعویض خودرو ثبت نام کردند و 560 دستگاه نیز به بانک معرفی شدند و  50 مورد نیز خودروهای خود را تحویل مراکز اسقاط دادند و 5 دستگاه خودرو هم وارد شهر کرمانشاه شده است.

    وی گفت: در سال گذشته برابر احکام دریافتی از مراجع قضایی و نهادهای ذیربط بیش از 2000 دستگاه خودروی مسافربر شخصی در کرمانشاه اعمال قانون شدند و این خودروها مدت طولانی در پارکینگ‌ها توقیف بودند و با طی کردن پروسه قانونی و اخذ تعهد آزاد شدند.

    معاون سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی کرمانشاه بیان کرد: امسال پیگیر هستیم تا دوباره طرح برخورد با مسافربرهای شخصی شروع شود و تاکنون چندین طرح مشترک با راهور داشته ایم و کماکان این طرح به ویژه در ایستگاه‌هایی که به صورت غیرقانونی فعالیت دارند ادامه دارد.

    کمبود تاکسی در شهر کرمانشاه نداریم

    حیدری ضمن بیان اینکه مسافربرهای شخصی از هیچ نظر مورد اطمینان نیستند، افزود: می‌طلبد که شهروندان به این نکته توجه داشته باشند و از تاکسی‌ها برای تردد در شهر استفاده کنند، از سوی دیگر مسافربرهای شخصی حق رانندگان تاکسی را ضایع می کنند و متاسفانه شغل و درآمد راننده تاکسی به خاطر جولان مسافربرهای شخصی به مخاطره افتاده است.

    وی با بیان اینکه کمبود تاکسی در شهر کرمانشاه وجود ندارد، گفت:  برابر قوانین و مقررات ایستگاه‌های تاکسی باید 50 متر فاصله از میدان و تقاطع داشته باشند متاسفانه تاکسی در ایستگاه خود منتظر مسافر است اما علت وجود مامور راهور به اندازه کافی در تقاطع ها، می بینیم که به راحتی مسافر برهای شخصی کار می کند.

    معاون سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی کرمانشاه خواستار همکاری بیشتر مسئولان راهور  در بحث برخورد با مسافربرهای شخصی و رفع مشکلات تاکسیرانان شد و گفت: در طرح‌های مشترک و تعاملات با راهور، همکاری داریم اما می‌طلبد که این همکاری‌ها به ویژه در بحث برخورد با مسافربرهای شخصی بیشتر شود.

    حیدری با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی پاسخگوی مشکلات تاکسیرانان است، گفت: متاسفانه بسیاری از مشکلات تاکسیرانی در بحث تعویض خودرو، طرح توسعه، بیمه خودرو و... مشکل کشوری است و تنها مختص به شهر کرمانشاه نیست اما تلاش‌های لازم برای رفع این مشکالات ادامه دارد.

    این مسئول با اشاره به افزایش 17 درصدی افزایش نرخ کرایه تاکسی در کرمانشاه گفت: تهیه پول خرد قدری برای تاکسیرانان و مسافران مشکل است و در سطح کشور بحث الکترونیکی شدن پرداخت کرایه‌ها پیگیری می‌شود، علاوه بر آن تلاش می‌شود تا این کارتها چندمنظوره باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو