فونیکسریمکسبهتام

ارسال۴هزار پیامک سال گذشته

تخلفات رانندگان ازسوی مردم رصد می شود

عصر خودرو- رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: شهروندان می توانند تخلفات رانندگی رانندگان را به صورت پیامکی به پلیس اعلام کنند.

تخلفات رانندگان ازسوی مردم رصد می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ محمد حسین حمیدی، اطلاعات مربوط به تخلفات ناوگان مسافربری در سه ماهه اول سال را که توسط مردم به سامانه ١١۰١٢۰ پیامک شده، اعلام کرد و افزود: تعداد کل پیامک‌های ارسالی از سوی مردم در این مدت حدود ٤ هزار عدد بوده که به ٢٣۰۰ پیامک رسیدگی شده است.

    رییس پلیس راه راهور ناجا با توضیح اینکه رانندگان اتوبوس مراقب باشند، چون مردم آنها را رصد می کنند، درباره جزییات تخلفات پیامک شده گفت: از ٤ هزار پیامک دریافتی، حدود ٨۰ مورد به دلیل تخلف محرز راننده اعمال قانون صورت گرفته و رانندگان متخلف جریمه شدند و در کنار آن نیز ٢۰ مورد تقدیر و تشکر از رفتار خوب رانندگان بوده است.

    طبق گفته سرهنگ حمیدی حدود ٢٢۰۰ مورد از تخلفات گزارش شده نیاز به آموزش راننده داشته که این رانندگان مورد آموزش قرار گرفتند.

    رییس پلیس راه راهور ناجا درباره تخلفاتی که آمار بیشترین برخورد را به خود اختصاص داده اند، نیز توضیح داد: به ترتیب، حرکات مخاطره آمیز شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، نقص فنی وسیله نقلیه و استفاده نکردن از کمربند ایمنی، تخلفاتی بوده‌اند که در این سه ماه بیشترین برخورد با آنها صورت گرفته است.

    سامانه 110120 اطلاعات مسافران را به صورت لحظه‌ای دریافت می‌کند و اطلاعات رانندگان در سامانه ثبت می‌شود. مسافران می‌توانند در صورت رویت تخلفاتی همچون صحبت کردن راننده با تلفن همراه حین رانندگی، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، خستگی و خواب آلودگی راننده، رانندگی خطرناک، اشکالات فنی خودرو، عدم توقف برای انجام فریضه نماز و حتی برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب شماره پلاک اتوبوس را به سامانه 110120 ارسال کنند.

    مسافران می‌توانند با این شیوه نظر خود را به شماره 110120 اعلام کنند: «شماره اتوبوس * محل تخلف * کد گزارش * مقصد سفر.»

    مسافران می‌توانند هنگامی که راننده در حین رانندگی با تلفن همراه مشغول به فعالیت است کد یک را به شماره 110120 پیامک کنند. همچنین برای استفاده نکردن راننده یا مسافران از کمربند ایمنی را با نوشتن کد 2 به شماره اعلامی پیامک کرده و کد 3 را در صورت خستگی و خواب آلودگی راننده به 110120 پیامک کنند. ارسال کد 4 به شماره 110120 به منزله رانندگی خطرناک، شماره 5 به معنای اشکالات فنی خودرو و شماره 6 به منزله توقف نکردن برای انجام فریضه نماز و عدد 7 به منزله تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب است. تصویر پلاک اتوبوس در داخل خودرو نیز نصب شده است تا مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو