فونیکسریمکسبهتام

تولیدات سیتروئن جایگزین پرفروش ترین خودرو داخلی نیست

عصر خودرو- پنج شنبه هفته گذشته دومین قرارداد خودرو سازی با سیتروئن فرانسه در حضور وزیر صنعت و مسئولین دو خودروساز امضاء شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به امضای قرارداد نهایی تا شهریور ماه گفت: برای توسعه همکاری، طرف قرارداد به صورت آورده نقدی، سایپا کاشان هم به عنوان آورده سایپا محسوب خواهد شد.

تولیدات سیتروئن جایگزین پرفروش ترین خودرو داخلی نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از فرارو؛ یکی از کارشناسان حوزه خودرو طی یادداشتی در خصوص همکاری مشترک سایپا و سیتروئن نوشت: این قرارداد که به صورت جوینت ونچر و بر اساس مشارکت 50 درصد سیتروئن و 50درصد سایپا با سرمایه گذاری اولیه برای ایجاد شرکت مشترک بیش از  300 میلیون یورو همراه خواهد بود.
      
    وی در ادامه می نویسد، وزیر صنعت که با حساسیت فراوان این قرارداد را دنبال می کند آن را از همه جهات جامع دانست و اظهار کرد: انتقال فناوری ، طراحی ، مهندسی و صادرات به صورت روشن در این قرارداد دیده شده است.

    محمد رضا نعمت زاده در حاشیه امضای تفاهم نامه بین شرکت های سایپا و سیتروئن فرانسه با اشاره به اینکه موتور جدید و خودرو های جدید در مرحله طراحی نهایی قراردارند گفت: برای شروع فعالیت تولید 3 خودرو در نظر گرفته شده است.

    آنچه نگارنده می خواهد در این مقال بدان بپردازد. تعیین تکلیف تولیدات جاری سایپا و اظهارات انجام شده توسط تحلیل گران می باشد، برخی گمان کرده اند که خودرو های قیمت متوسط تا خودرو های لوکس سیتروئن که بنا بر شنیده ها در رنج قیمت بین 45 تا 120 میلیون تومان جهت تولید سایت سایپا کاشان در نظر گرفته شده است جایگزین پر فروش ترین و ارزانترین خودرو داخلی، یعنی پراید خواهد شد. در صورتی که مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا در پاسخ به سئوالی که تکلیف تولید محصولات جاری سایپا کاشان پس از همکاری با سیتروئن چه خواهد بود.

    گفت: تولید محصولات فعلی سایت سایپا کاشان پنج سال ادامه خواهد داشت و بخشی از محصولات مانند تیبا و پراید در حال حاضر در سایپا کاشان تولید می شود.

    بر همین اساس با توجه به اینکه گروه سایپا دارای 4 سایت تولید محصولات سواری است، محصولات X100 (خانواده پراید) و X200 (خانواده تیبا) در سایت‌های مختلف تولیدی گروه سایپا تولید ‌می شوند.

    *نیما بابازاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو