فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

ترخیص خودرو پلاک اروند بدون ارائه کارت شهروندی ممکن نیست

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از هفته آینده مالکان خودروهای پلاک اروند باید برای ترخیص خودروی خود کارت شهروندی ارائه دهند و در غیر این صورت اجازه ترخیص داده نمی شود.

ترخیص خودرو پلاک اروند بدون ارائه کارت شهروندی ممکن نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، اسماعلی زمانی صبح امروز سه شنبه در جلسه هماهنگی استقرار گیت های ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: هفته پیش زمانی که نیروی انتظامی برای شماره گذاری خودروهای پلاک اروند محدودیتی را به لحاظ احراز سکونت و هویت به عنوان پیش نیاز اصلی انجام این کار ایجاد کرده بود، گفتیم که ارائه کارت شهروند اروندی بایستی ملاک ترخیص خودرو باشد.

    وی اضافه کرد: کارت شهروندی بر اساس پرونده تشکیل شده برای صدور دارای عقبه اسنادیست که ثابت می کند دارنده کارت شهروندی فردی آبادانی، خرمشهری و ساکن این منطقه است و ارائه این کارت ضروری است.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: خودروهایی که از گمرک منطقه آزاد اروند ترخیص می شوند به مردم آبادان و خرمشهر تعلق دارد و مربوط به فرد اهوازی و یا دیگر شهرها نیست، هر شهروند اروندی (آبادانی و خرمشهری) می تواند سالی یک خودرو پلاک اروند به نام خود ترخیص کند و این امتیاز تنها به مردم آبادان و خرمشهر تعلق دارد و مردم سایر شهرها چنانچه تمایل به استفاده از این امتیاز را دارند بایستی خودرو را از شهروند آبادانی و یا خرمشهری خریداری کنند و خود به تنهایی امکان انجام این کار را ندارد.

    به گفته وی، ترخیص خودروهای پلاک اروند تنها توسط شهروندان آبادانی و خرمشهری امکان پذیر است که شرط و مبنای احراز این هویت نیز «ارائه کارت شهروندی» است.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه محدوده تردد خودروهای پلاک اروند در حوزه منطقه آزاد مشمول قوانین مناطق آزاد است، گفت: تعیین حد تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان خوزستان بر عهده استاندار است و منطقه آزاد در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد.

    تاکید بر دریافت کارت شهروندی

    زمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر دریافت کارت شهروندی توسط مردم شهرهای آبادان و خرمشهر افزود: مردم نسبت به دریافت کارت شهروند اروند حتما اقدام کنند تا بتوانند از مزیتهای آن بهره مند شوند.

    وی با اشاره به توافق انجام شده با اداره پست در جهت صدور کارت شهروندی عنوان کرد: با شکل گیری کامل منطقه و استقرار گیت های گمرکی در دروازه های ورودی و خروجی منطقه، شهروندان آبادانی و خرمشهری می توانند با ارائه کارتهای شهروندی خود بدون معطلی از این دروازه ها رفت و آمد کنند.

    زمانی با بیان اینکه شرط ورود و خروج آن دسته از کسانی که قصد انجام فعالیتهای اقتصادی در منطقه را دارند، متفاوت است، تصریح کرد: ورود و خروج این افراد بایستی طبق قوانین گمرک، از گیت ها و با نظارت گمرک انجام شود.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان گفت: با توجه با استقرار کنونی دفتر وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند و متعاقب آن گمرک جمهوری اسلامی در گیت ها ی ورودی و خروجی، اتباع خارجی می توانند از طریق فرودگاه، گمرک مرزی و دریا وارد منطقه شوند اما چنانچه قصد خروج از منطقه را داشته باشند باید از طریق دفتر وزارت امور خارجه مستقر در منطقه برای دریافت ویزا اقدام کنند.

       

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو