فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۰۷»

آلودگی هوا امسال بدتر از سال قبل

عصر خودرو- رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی هوا در تابستان وجود دارد ولی قابل مشاهده نیست ولی در زمستان مشاهده می‌‌شود.

آلودگی هوا امسال بدتر از سال قبل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، رحمت‌الله حافظی  با توجه به آلودگی هوای شهر تهران و تدابیر صورت گرفته جهت کاهش آلودگی هوا گفت: سازمان محیط زیست و یا شهرداری تهران تنها متولیان حفظ کیفیت هوا نیستند بلکه همه دستگاه‌ها در این رابطه مسؤول هستند.

    وی ادامه داد: هیچ دستگاهی را نمی‌توان معرفی کرد که نقشی در افزایش آلودگی هوا نداشته باشد حتی به عنوان مثال ادراه ثبت احوال نیز در ایجاد افزایش و یا کاهش آلودگی هوا نقش دارد. اگر این سازمان خدماتی که به مردم ارائه می‌دهد به صورت مکانیزه و غیرحضوری باشد حتما در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: همه دستگاه‌های تهران باید به طور جد موضوع کاهش آلودگی هوا را در برنامه خود قرار دهند و شخص رئیس جمهور نیز باید در این خصوص مداخله کند و از همه دستگاه‌ها نیز مطالبه داشته باشد.

    حافظی یادآور شد: نه تنها رئیس‌جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه بلکه روسای قوای قضایی و مقننه نیز باید درخصوص کاهش آلودگی هوای شهر اقدام کنند. قوه قضاییه باید در صدور احکام برای کارخانجات آلاینده شهر سریع‌تر اقدام کند و قوه مقننه نیز باید با قانون‌گذاری به موقع نسبت به کاهش آلودگی هوا اقدام کند.

    وی ادامه داد: وقتی که فاصله معاینه فنی در مجلس شورای اسلامی 5 ساله می‌شود قطعا آلودگی هوا نیز افزایش می‌یابد برای همین بایستی قوه مقننه در بعضی از تصمیمات خود بازنگری کند.

    حافظی یادآور شد: وقتی لایحه هوای پاک حدود یک سال تا 2 سال در مجلس می‌ماند چه انتظاری از دستگاه‌ها می‌توانیم داشته باشیم بنابراین همه قوا باید کاهش آلودگی هوا را در اولویت قرار دهند.

    وی یادآور شد: رئیس جمهور نیز می‌تواند با ارتباطات بین‌المللی و خارجی از کشورهای همسایه که نقشی در آلودگی هوای کشورمان دارند اقدام کند و موثرترین شخص در کاهش آلودگی هوا قطعا رئیس جمهور است.

    حافظی گفت: علی‌رغم شعارهایی که داده‌‌ایم هنوز به آلودگی هوا مبتلا هستیم و امسال آلودگی هوا بدتر از سال‌های قبل است.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از فاکتورهای مهم در آلودگی هوا بحث وارونگی هوا و یا پدیده اینورژن است که نشان می‌دهد چقدر محیط زیست خود را تخریب و آسیب زده‌ایم.

    وی با تاکید بر اینکه در تابستان نیز آلودگی هوا موجود است گفت: در زمستان آلایندگی هوا انباشته و دیده می‌شود ولی در تابستان این آلایندگی‌ها را نمی‌بینیم. در صورتی که در تابستان نیز میزان آلایندگی هیچ فرقی با زمستان نکرده است.

    حافظی گفت: با توجه به اینکه موارد آلاینده همچنان گذشته وجود دارد قطعا امسال در زمستان آلودگی هوا بیشتر از پارسال خواهند بود.

    وی یادآور شد: مهمترین آلاینده‌ها خودروها، موتورسیکلت‌ها و عوامل متحرک هستند. در شهر تهران 4 میلیون خودرو و 3میلیون موتورسیکلت تردد دارند که هر موتور سیکلت برابری با 7 خودرو در آلایندگی‌ دارد و با توجه به این موضوع سرجمع 25 میلیون خودرو در سطح شهر تهران تردد و آلودگی‌هایی را ایجاد می‌کند که اگر قرار است جدی برخورد شود باید با بالاترین تهدیدکننده که موتورسیکلت‌ها هستند شروع کردو موتور سیکلت‌های فسیلی حذف شوند و موتورسیکلت‌های برقی جایگزین.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران درباره سوخت خودروها نیز اظهار داشت: وقتی سوخت استاندارد یورو 4 هم در خودرو استفاده شود ولی خودرو استانداردهای لازم را نداشته باشد میزان آلایندگی‌ها مانند قبل خواهد بود باید ارتقای سیستم خودروها نیز همزمان با ارتقای سوخت صورت بگیرد ولی تاکید می‌کنم که اولین نقطه شروع مبارزه با آلودگی هوا حذف موتورسیکلت‌های بنزینی از شهر است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو