فونیکسریمکسبهتام

عوامل موثر بر جریان تقاضا در بازار خودرو

عصر خودرو- درحال‌حاضر که صنعت خودرو وارد فاز تازه‌ای از فعالیت خود شده است، به نظر می‌رسد با تمرکز بر نیاز بازار داخل به تولیدات داخلی و جذب بازار کشورهای اطراف و منطقه، شاهد شرایط بهتری در بازار و خودروسازی کشور خواهیم بود.

عوامل موثر بر جریان تقاضا در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها و استفاده نکردن از فناوری‌های روز، صنعت خودرو ایران با مشکلات زیادی مواجه بوده که این مسئله بر جریان تولید و تقاضای بازار خودرو نیز تاثیر گذاشته است.
    هرچند در این مدت تلاش خوبی از سوی خودروسازان داخلی با هدف جذب فناوری و توسعه سبد محصولات جدید و روزآمد انجام شده است اما به طور قطع سرمایه‌گذاری مشترک به صنعت خودروسازی کشور این امکان را می‌دهد که ضمن بهره‌گیری از تجربیات خودروسازان طرف قرارداد، بازاریابی در بازارهای هدف و منطقه را با موفقیت بیشتری به پیش ببرند. به طور قطع حضور سرمایه‌گذاران خارجی با شرایط معین و توسعه همکاری‌های مشترک با خارجی‌ها در رفع مشکلات صنعت خودرو در حوزه نقدینگی و تولید نقش مهم و موثری خواهد داشت. درحال‌حاضر صنعت خودرو ایران با دو موضوع کیفیت و نبود رقابت‌پذیری به عنوان چالش‌های اصلی این صنعت مواجه است و متاسفانه نبود تمرکز جدی روی کیفیت و همچنین نبود رقابت مناسب در صنعت خودرو، بر تولید و بازار خودرو ایران تاثیر گذاشته است. اما حال در شرایط جدید پیش‌بینی می‌شود با توسعه همکاری‌ها شاهد ارتقای کیفیت، افزایش تیراژ تولید و همچنین توسعه اشتغال و صادرات در صنعت خودرو ایران باشیم. در این زمینه مجلس شورای اسلامی نیز بر حمایت از قراردادهای اخیر خودروسازان با هدف جلوگیری از تکرار اشتباه‌های گذشته تاکید داشته و حمایت لازم را از خودروسازان انجام خواهد داد. بی‌شک مجلس شورای اسلامی می‌تواند در حوزه قانون‌گذاری در این زمینه وارد و در فراهم کردن بسترهای قانونی برای حضور شرکت‌های خارجی نقش موثری ایفا کند.
    به طور مسلم حمایت مجلس شورای اسلامی از تولید و رفع موانع قانونی در این بخش در افزایش تولید داخل و اشتغالزایی در کشور بسیار موثر خواهد بود.

    فریدون احمدی / نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو