فونیکسریمکسبهتام

خودروساز برقی تسلا یک شرکت انرژی پاک خرید

عصر خودرو- خودروساز برقی آمریکایی تسلا برای خرید شرکت سازنده پنل خورشیدی "سولار سیتی" در قراردادی به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار به توافق رسید.

خودروساز برقی تسلا یک شرکت انرژی پاک خرید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، این توافق که دو ماه پیش اعلام شد کسب‌وکار انرژی پاک تسلا را توسعه خواهد داد. شرکت تسلا که به عنوان پیشگام در خودروهای برقی شناخته شده است، از سال گذشته وارد کسب‌وکار فروش باتری‌هایی شده که انرژی خانه و شرکت‌ها را تامین می‌کند.

    الون ماسک، مدیر عامل تسلا، در "سولار سیتی" 22 درصد سهم داشته و در هیات مدیره این شرکت حضور دارد. وی همچنین با لیندون رایو، مدیر عامل "سولار سیتی" رابطه خویشاوندی دارد.

    تحت توافق مذکور، سولارسیتی تا 14 سپتامبر برای بررسی پیشنهادات سایر خریداران احتمالی فرصت دارد.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بعضی از تحلیلگران این پرسش را مطرح کرده اند که آیا توافق مذکور که همچنان نیازمند موافقت سهامداران هر دو شرکت است توجه تسلا را از طرح بلندپروازانه برای گسترش تولید خودروی برقی در چند سال آینده دور خواهد کرد.

    اما تسلا این استدلال را مطرح کرده که ادغام این دو شرکت نیازهای رو به رشد آن دسته از مصرف‌کنندگانی که به مسائل محیط زیستی اهمیت بالایی می دهند را تامین کرده و آنها را به خرید خودرو از شرکتی جلب می‌کند که منابع شارژ خورشیدی را در خانه‌هایشان نصب می‌کنند.

    تسلا همچنین اعلام کرده خرید "سولار سیتی" این شرکت را قادر می‌سازد هزینه‌های سخت‌افزاری و بازاریابی را کاهش داده و بهره‌وری در تولید بالاتری داشته باشد.

    مدیر عامل تسلا یک طرح بلندپروازانه برای تولید سالانه 500 هزار خودروی برقی تا سال 2018 اعلام کرده که این شرکت را از یک تولیدکننده کوچک سدان‌های لوکس به یک رقیب جدی در صنعت خودرو تبدیل می‌کند با اینهمه برخی از تحلیلگران و ناظران بازار با بدبینی به این هدف نگاه می‌کنند.

    تسلا در سه ماهه اول تا 282.3 میلیون دلار ضرر گزارش کرد و در پنج سال گذشته ضرر سالانه داشته است. سولارستی هم در سه ماهه اول 21.5 میلیون دلار ضرر گزارش کرد و ضرر سالانه بالایی داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو