فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۷۲۱»

ورامین رقیب تهران در آلودگی هوا

عصر خودرو- رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به آلودگی‌های شهرک‌صنعتی چرم‌شهر و سالاریه گفت: بحث ارتقاء و بهسازی سیستم تصفیه فاضلاب در این دو واحد صنعتی با جدیت در حال پیگیری است.

ورامین رقیب تهران در آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، منصور گل‌محمدی گفت: طی آخرین جلساتی که با سازمان‌های سیاسی، محلی و استانی برگزار شده است، مقرر شد که تا پایان شهریورماه از سیستم تصفیه فاضلاب دو واحد صنعتی چرم‌شهر و سالاریه بهره‌برداری شود.

    وی درباره دفن زباله و پسماند شهرستان ورامین گفت: در چند ماه اخیر محل دفن پسماند شهری تا حدود زیادی ساماندهی شده است ولی هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

    رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین ادامه داد: مسئولان پسماند پیگیر احداث کارخانه بازیافت زباله در شهرستان ورامین هستند و اگر این کارخانه احداث شود تا حدود زیادی از مشکلات پسماند شهری حل خواهد شد.

    گل‌محمدی با بیان اینکه اکثر شهرستان‌های اطراف ورامین مشکل فاضلاب شهری را دارند، گفت: اداره آب و فاضلاب در حال احداث سیستم تصفیه فاضلاب در این شهرستان است.

    وی با بیان اینکه می‌توان از پساب برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کرد گفت: با استفاده از راهکارهای کوتاه‌مدت می‌توان پساب را مدیریت کرد.

    رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین درباره آبیاری مزارع کشاورزی با آب فاضلاب توضیح داد: متاسفانه بخشی از فاضلاب برای آبیاری مزارع غلات استفاده می‌شود؛ البته دانه غلات امکان آلودگی کمتری نسبت به صیفی‌جات با آبیاری فاضلاب دارند و همچنین سازمان بهداشت و جهاد کشاورزی در حال پیگیری و شناسایی این مزارع هستند.

    وی گفت: با توجه به اینکه ورامین در حاشیه کویر قرار گرفته است یکی از اصلی‌ترین عوامل آلودگی هوا در این شهرستان ، بحث ریزگردهاست و این مساله باعث شده که ما در آلودگی هوا رقیب شهر تهران باشیم.

    رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین ادامه داد: یکی از مهم‌ترین تخلف‌های زیست‌محیطی ورامین آلودگی فاضلاب شهرک سالاریه بوده که فاضلاب زیادی وارد محیط زیست می‌کرده است، این موضوع با پیگیری‌های سازمان محیط زیست تا حدود زیادی رفع شده است.

    گل‌محمدی در پایان گفت: امکانات سازمان محیط زیست هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر تسهیلات محدود بوده است، پس از شهروندان می‌خواهیم در حفاظت از محیط زیست خود با ما همکاری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو